NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ynot skrev:
frippe87 skrev:
Ynot skrev:Testade idag Polestars uppgradering ordentligt, visserligen manuellt och bara på 0-100 men hamnade på 6,7sek mot tidigare7,2sek och då vet jag att effektoptimeringen känns allra bäst mellan 70-120 på 3:ans växel, (grym) men jag kan väl rekommendera alla som har möjlighet att uppgradera via polestar att göra det. :D
Bara en liten jämförelse, har själv autotechs steg 1,där var 0-100 5.9 sek:P
Testade idag igen (manuellt) ensam o 10l i tanken, 0-100 på ca.6,3sek, så vi är ganska nära "Frippe87" och då är ändå effektökningen som starkast mellan 70-120. :D
Kan du inte klocka din på intervallet 70-120 på 3,4,5,6 växel? kan vara lite roligt att jämföra. Jag vet att det blir en amatörmässig mätning, men ändå lite roligt tycker jag iaf.
Får man fråga hur ni klockar era hastigheter egentligen ?

Att få med hundradelssekund känns ju väldigt precisionsmässigt :P
Jag har ett BSR trim steg 1 för tillfället och ska in på måndag 5/7 för service och ett Polestartrim.
Ska bli skoj att jämföra dessa 2 trimmen då det endast skiljer 8Hk och 23Nm till BSR's fördel. Jämföra menar jag känslan och ingen tidtagning, men det kanske kommer senare.
Sedan kan man ju bara switcha mellan trimmen som man vill.
FiddeUBC skrev:Idag kom min KCR box :mrgreen: . Återkommer senare när den är monterad.
Två saker kan ha hänt nu eftersom du inte hört av dig;

1. Du brände motorn p.g.a boxen..

2. Effekten var så fantastiskt bra att du inte gjort annat än kört bil i 36 timmar på raken. 8)
Nja, har faktiskt inte hunnit köra så mycket ännu. Har jobbat mycket denna veckan.
Alltså det lilla jag har testat sä är det märkbar skillnad i kraft, dock ingen AHA upplevelse, en annan grej jag märkte direkt är att man kan släppa gasen och rulla längre nu än innan vid tex en kurva.

Det stör mig lite att färddatorn visar fel förbrukning nu. Men jag har inte testat klart ännu.
Jag har ett BSR trim steg 1 för tillfället och ska in på måndag 5/7 för service och ett Polestartrim.
Ska bli skoj att jämföra dessa 2 trimmen då det endast skiljer 8Hk och 23Nm till BSR's fördel. Jämföra menar jag känslan och ingen tidtagning, men det kanske kommer senare.
Sedan kan man ju bara switcha mellan trimmen som man vill
Hmmm. uppdaterar lite.
Hämtade idag bilen efter en basservice + volvo sevice 2.0 och det beställda Polestartrimmet.
Allt gick bra utom trimmet.
Min tekniker kunde efter alla konstens alla regler inte få in Polestartrimmet i bilen. Han ringer mig, och jag talar om att bilen varit "utsatt" för BSR men återställd till original. I min värld så raderar man filer genom att skriva över filen eller helt enkelt radera, men så enkelt verkar det inte vara (tror vi). Enl. BSR finns det inget i deras program som kan blockera. Han har skickat ett e-mail till Volvo och frågar "hur göra?"
Får han svar i morgon så kommer jag med bilen och vi gör ett nytt försök.
Någon med ett BSR innan Polestar som lyckats?

Ny uppdatering:
4 dagar senare så kommer svar från Volvo. VIDA+polestartim+min bil funkar inte ihop. Tydligen ska allt fungera V36. ??:-/
Uppdaterar lite ang min KCR box. Körde 10mil häromdan och bilen har aldrig druckit så lite innan per mil som den gör nu.
En sak jag inte begriper mig på är om färddatorn visar rätt nu eller fel. Förbrukningen är i vart fall mindre nu än med boxen ikopplad. Kanske är någon fix i KCRs senaste generations boxar.

Gjorde 0.100 test innan jag monterade boxen och då hamnade vi på 13,6sek
Kopplade sedan i boxen och gjorde test direkt och då hamnade vi på 13,7Sek ??:-/ Efter lite fundering konstaterade jaga tt bilen måste nog adaptera innan, körde en runda på ca 1mil innan jag gjorde nästa test.
Då hmanade jag på 12,3sek dvs 1,3sekunder bättre.
Bilen känns i allmänhet starkare i stadskörning, på landsväg och motorväg behöver man gasa mindre nu jämfört med tidigare, det är lätt att köra i 120 istället för 100.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 25
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]