Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wiking
Hej
Har läst lite på forumet och konstaterat att det är en hel del som har haft samma problem som jag.
Har ett fönster som fastnat i sitt nedersta läge.
Gjorde lite mätningar igår för att konstatera om det är panel eller fönsterhissmotor som gett sig..
Började att bara mäta spänning och konstarade att det finns 12 volt åt båda hållen (mätte vid kontakten på motorn).
Jag hade dock jordpunkt på dörren. så jag provade att sätta bägge sladdarna i kontakten och då försvann spänningen när jag skulle köra upp hissen.

Fråga: sitter det någon form av växlingsrelä så att den växlar +/- beroende på om jag ska köra upp eller ner i Vänster panel? för isf vet jag att kablar är hela men så har något i panelen gett sig!

MVH
Björn
Användarvisningsbild
av Nexus
skulle gissa på att byter du panelen så fungerar det igen. Hade samma fel på min ,ny panel och det fungerar igen :D
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Hade ung samma problem.
HB fönster i nedre läge, felet låg i VF dörrs panel.
Borrade ur nitarna till mässingsbläcken för att komma åt att slipa ordentligt.(små skruvar för att få dit dem igen)
De såg ut som gamla brytarkontakter, mycket materialvandring.
Funkat utan problem nu i flera år.

Bild
av Schultzen
Jag hade precis samma problem, så jag tog och skrapade med en liten instrument skruvmejsel på alla blecken, och sedan dess har det funkat klockrent.

Mvh
av wiking
Tack för tipsen!!
Skrev inte att det är höger fram som är UF
Har konstaterat att det inte är panelen, provade med ny panel vänsterfram, ny panel högerfram - ny motor och fortfarande ur funktion.

Det konstiga är att det går att köra ner från högersidan men inte från förardörren.. och upp fungerar inte från någon sida.

Finns det någon skarv, relä eller annan kopplingspunkt någonstans? Eftersom jag har + åt bägge hållen men minus försvinner när jag kör ner.... ?:-/
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kontrollera kablarna som går mellan dörren och A-stolpen (där dörren är upphängd) det blir ofta problem med dom.

Mvh GK
av Honsa
Hej jag har också problem med ett fönster som inte vill upp. HB och jag har ström på bägge kablarna till motor trycker jag ner så hör och känner man på motorn att det slår till, men upp så är det stendött. M.V.H Honsa

Alright, vi tar den andra kontakten. Låskist[…]

Problemet är förstås om det komm[…]

Plocka ner subframe

Hej, har en trasig styrväxel och tänkte […]

köpråd extraljus ledramp

Ny här beställde hem nyss Asplight TB160[…]