Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu är D5an officiellt död.....

Polestar har släppt officiellt att man uppgraderar 2,4 D AWD 163hk i både V70, XC70 och XC60 till 225 hk / 460 Nm

http://www.polestar.se/media/Polestar%2 ... 100623.pdf

Bara att peta bort D5 märket nu, annars visar man ju bara att man är en Megalooser som betalat 11.000 kr extra för att få 20 hk mindre !!!!!
Efter alla dom här trådarna den senaste tiden med inlägg om att man är korkad om man köper d5 awd blablabla . Vore det inte lite kul om Polestar chockar jagrullar.se med en uppgradering enbart till d5 awd på säg 250 hk.
joschua skrev:Efter alla dom här trådarna den senaste tiden med inlägg om att man är korkad om man köper d5 awd blablabla . Vore det inte lite kul om Polestar chockar jagrullar.se med en uppgradering enbart till d5 awd på säg 250 hk.

Jag anser fortfarande att polestar inte gör ett skvatt av trimmet utan bara är "målvakt" för volvo egna produkter.

Hur skulle annars Volvo själva kunna.

-Garantera hållbarhet.
-Garantera certifiering för förbrukning
-Garantera certifiering för miljö och emmisioner,
-Garantera certifiering för ljudnivåer,
-Garantera at bromsar osv klarar den höjda effekten.

vilket man nu gör, för att volvo ska kunna garanter allt detta och ge ut intygen så är det självklart deras produkt.
Jag har inte läst närmare på Polestars hemsida - men i samband med my2011 är alla motorer uppdaterad till EURO-5 och det kan mycket väl betyda ändringer i Polestars produkter då NOx kravet är mycket hårdare i EURO-5.
Frågan är om detta även gäller D3 AWD. det tror inte jag.
Att de nu chippar 2,4D AWD är ju egentligen självklart, den går ju inte att beställa längre. Jag tror dock inte de kommer att släppa chip till D3, för då tar de ju död på D5 försäljningen (precis som många påpekat)
Vi får nog vänta med att ropa hej tills de har släppt även D3.
tunnis skrev:Frågan är om detta även gäller D3 AWD. det tror inte jag.
Att de nu chippar 2,4D AWD är ju egentligen självklart, den går ju inte att beställa längre. Jag tror dock inte de kommer att släppa chip till D3, för då tar de ju död på D5 försäljningen (precis som många påpekat)
Vi får nog vänta med att ropa hej tills de har släppt även D3.
D3 AWD och 2.4D AWD är samma motor, man har bara bytt namnet för att anpassa till Volvos nya nomenklatur.
svendufva skrev:Ja men avgasklassningen har ändrats mellan My -10 och My -11. Undrar om det spelar in när det gäller effektoptimering
Når man fjerner dimljus på My11 har man fått ned forbrukningen, man anvender en annen modul for ljus på bilen. Det er forøvrig den samme motoren som levert My10.
BSR har bla tatt inn My11 motoren (D3-awd) i sin liste over biler man optimerer. Den er lagt til sammen med My10 2.4D-awd.

Mvh Twendor
Är rätt säker på att fast det är exakt samma motor kommer Volvo att säga, nej vi har ingen trim till D3 AWD :evil: men till 2,4D AWD finns det.
Jag skall kolla imorgon när jag hämtar ut min nya bil :-K

Såg att Rica redan har fixat trim till D3 bara hoppas att BSR är lika snabba, då jag litar mer på dem.

vol:-)
S80 -99 styrservo

Nej det ska inte vara så, det som lossnat sk[…]

Låter som att det skulle vara motorn eller s[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]