Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Ruben
har ett lite lustigt problem med central låset, det verkar vara helt ur funktion, fönster hiss funkar endast på passagerar sidan när tändningen är avslagen, bilen är en 744 -90 GL/T, har någon nått tips vad som kan vara fel?
av Ruben
så ska det vara att fönster hissar inte går när tändningen är avslagen, men hissen på ena sidan funkar endast med avslagen tändning, med tändning på så funkar ingen hiss, samt att c-låset är ur funktion.
Användarvisningsbild
av emwtur
någon form av jordfel i vänsterdörren ?
en startkabel mellan dörren och karossen - hjälper det ?
/emwtur
av figge77
kabelbrott mellan förardörr och bil?

har en släng av de på min, då funkar allt utom elspegeln på passagerarsidan...den funkar enbart med vidöppen förardörr.
av Ruben
ska forska i detta under semestern, har dock för mej att om någon kopplar en stereo fel så kan det även bli knepiga fel, minns jag rätt eller fel?
av Rushdie
Välj ut lämplig dörr, förslagsvis den dörr som har flest antal felfunktioner. Sen så river du ut kabelmattan mellan dörren och kontaktstycket i A / B-stolpen (beroende på vilken dörr det är) och åtgärdar eventuella kabelbrott. Det kan vara kabelbrott som är så beskaffade att man nästan kan anta sabotage. Kablarna kan helt enkelt se klippta ut. Även dörrkontakterna kan strula en hel del och skapa skumma elfel. Mät upp dessa ordentligt och tillse god kontakt mellan jord och skruven, samt att kablarna till denna är oskadade.

Du behöver:
Torx 25 (har för mig det, kan vara T30 också) , eventuellt en PH-mejsel
Kniv / spårmejsel

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]

Äntligen va det dags. IMG_1397.jpeg

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]