Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av angrah
Var lite nöjd efter mitt förra inlägg. När jag sedan satte mig i bilen igen uppstod problemet igen. Har ringt å pratat med volvo idag så jag ska ner dit på torsdag. Ska läsa av felmeddelandet och reparera abs-givarna eller om det bara behövs byta kablar. Återkommer när jag är tillbaka därifrån!
av SamTheMan
Hej Alla, vill dela med mig av min erfarenhet. Har en t6 m99 som oftast glappade med bromsfel/kommunikationsfel, hastighetsmätare la av o.s.v. Hittade info i forumet om att man kan byta komponenter på kretskortet. Gjorde detta, felet försvann - i tre dar. Då hade jag en misstanke om glapp på kretskortet. Dissekerade ABSenheten igen och lödde om alla stift på kontaktdonet. Voila ! Har kört 1000 mil utan problem efter det. På min bil var det alltså inte glapp i kontaktdonen utan på kretskortet. Det är svårt att öppna upp en ABSenhet men det går med lite tålamod ;) /Sam

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]