- tis 22 jun 2010, 20:28
ABS-givare 2st, Styrbox till ABS system, Pixelbortfall i display, navin funkade när den själv ville, färddatorn nollställde alla värden för jämnan, telefonen hängde sig ganska ofta, regnsensor ur funktion, parkeringshjälp bak ur funktion, infällbar backspegel höger la av, vänster framruta skrek som en stucken gris när man hissade upp/ner ovanpå detta all rost, rost i bakluckan, rost innanför tanklocket, rost på huven och rost på dörrarna.
Allt detta hände på lite drygt 6 månader och bilen var då 4 år gammal och i mina ögon så ska en "premiumbil" för dom pengarna som den kostar ny hålla mer än 4 år...
Men visst det var fin komfort, men vad är komfort när sakerna inte funkar. Så i mina ögon har ju även Bmw problem, känns naivt att tro något annat.
Bitez skrev:ja... vad säger man. Bara lite synd om märket och produkten. Jag har alltid haft problem med alla mina volvo bilar. Inte en enda gick flera månader utan verkstadsbesök. Har dock aldrig haft ngt större fel, bara små fel. Men ändå så jävla irriterande. Min gamla bmw jag haft körde jag exakt ett år utan ngt verkstadsbesök. Min hyundai körde jag likaså 1år utan verkstadsbesök. Men alla andra volvo bilar jag haft har jag ständigt haft en god kontakt med en personlig service tekniker :))))))))))))))))Bara att gratulera till den felfria Bmw`n då själv har jag bara ägt en, det var en 530d Touring -01:a och så mycket fel det var på den under det halvåret jag ägde den har jag aldrig haft på någon annan bil. För att nämna några fel:
Jag tror sanningen är den att man betalar för utrymme, komfort samt säkerhet. Skulle allt annat ha matchat de tyskarna skulle nog prissättningen vara därefter :))))) Det är jag helt övertygad om, jag känner att nu när jag försöker intala mig till det här så mår jag bättre, och inte alls bryr mig om diverse små fel. slutar nog med att jag säljer den efter sommaren, och inte köper volvo på ett bra tag. Måste ju variera lite. :))))
ABS-givare 2st, Styrbox till ABS system, Pixelbortfall i display, navin funkade när den själv ville, färddatorn nollställde alla värden för jämnan, telefonen hängde sig ganska ofta, regnsensor ur funktion, parkeringshjälp bak ur funktion, infällbar backspegel höger la av, vänster framruta skrek som en stucken gris när man hissade upp/ner ovanpå detta all rost, rost i bakluckan, rost innanför tanklocket, rost på huven och rost på dörrarna.
Allt detta hände på lite drygt 6 månader och bilen var då 4 år gammal och i mina ögon så ska en "premiumbil" för dom pengarna som den kostar ny hålla mer än 4 år...
Men visst det var fin komfort, men vad är komfort när sakerna inte funkar. Så i mina ögon har ju även Bmw problem, känns naivt att tro något annat.
XC60 Polestar D3 AWD R-Design Aut. MY-12