Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
AudiRaacing skrev:Så då med andra ord kan jag ta en armatur från 740 och 940?

För klargörande, sitter din tankarmatur ungefär mitt uppepå tanken eller på sidan? Sitter den på sidan är den med stor säkerhet vinklad men sitter den ovanpå tanken ungefär på mitten så är det nog en rak armatur. Sen en annan sak, jag är inte övertygad om att man kan byta en metallarmatur mot en plastarmatur, jag tror det kan skilja hur den skruvas fast i tanken. metallarmaturer har ju hakar och jag har inte pysslat med plastarmaturer men misstänker att dom är gängade. :???:

Ha det bra :)
av rd350
Till en 87a passar 740 upp till 92, 940 91 obs endast 91! 240 är överhuvud taget inte i närheten! :wink:
Användarvisningsbild
av gnestakalle
AudiRaacing skrev:Får fram 131 i ohm mätning när jag mäter bränslenivågivarn. Så är det armaturen det är fel på?
Bränslenivågivaren skall mäta olika beroende på hur mycket bränsle det finns i tanken. Om den mäter lika oberoende av hur mycket soppa du har så är det antagligen fel på givaren eller så har den fastnat på något sätt.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
AudiRaacing skrev:Tankmätarn rör på sig ibland. Men jag litar då inte på den.
Det var lika dant på min gamla 740 det var trippmätaren som gällde :) :)

Mvh Janne

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]

Äntligen va det dags. IMG_1397.jpeg

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]