- sön 23 apr 2006, 18:00
#39564
Den bästa måttstocken är ju att kolla vad motsvarande bilar kostar på blocket, jag gjorde det och tycker inte att priset 139000 är så illa pinkat. Visst den har ju rullat en bit men är den fin och välskött förövrigt så behöver det inte vara så negativt.
Och sen ägarna, det kan ju innefatta bilhandlare med. Låt säga att bilen har ägts av två brukare som båda bytt in bilen hos handlare när dom sålt bilen, det ger ju 4st ägare i statistiken.
Att det är ett säljuppdrag tyder på att förra ägare har nån form av kontakt med nån av personalen, inte vanligt annars att dom tar åt sig såna uppdrag. Troligtvis så är listpriset vid inbyte bra mycket lägre och som för att vara snälla försöker dom sälja bilen åt kunden istället för att köpa in den. Det tolkar jag som att det finns ännu mer prutmån på bilen.
Begär att få bilen M-testad i.o.m. att den säljs utan sedvanliga garrantier som handlarna annars erbjuder och om testet visar att bilen är i det skick som du hoppats på så bjuder du 129000, take it or leave it.
Och sen ägarna, det kan ju innefatta bilhandlare med. Låt säga att bilen har ägts av två brukare som båda bytt in bilen hos handlare när dom sålt bilen, det ger ju 4st ägare i statistiken.
Att det är ett säljuppdrag tyder på att förra ägare har nån form av kontakt med nån av personalen, inte vanligt annars att dom tar åt sig såna uppdrag. Troligtvis så är listpriset vid inbyte bra mycket lägre och som för att vara snälla försöker dom sälja bilen åt kunden istället för att köpa in den. Det tolkar jag som att det finns ännu mer prutmån på bilen.
Begär att få bilen M-testad i.o.m. att den säljs utan sedvanliga garrantier som handlarna annars erbjuder och om testet visar att bilen är i det skick som du hoppats på så bjuder du 129000, take it or leave it.