Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nu har jag lödit dit kablar med större diameter. Men problemet kvarstår.
Den startar går i 30sek och dör, rör jag gasen dör den direkt.
Det går inte starta den direkt efter att den dött, men väntar man någon minut så går den i 5-10 sek sen dör den igen.

När den inte funkade alls och vi inte prövat något gjorde vi diagnostiken på bilen, den gav felkoden tomgångsmotor. lossade på båda batteripolerna och efter detta har den felkoden inte visats igen. Diagnostiken visar efter vi satt tillbaka kablarna att allt är normalt. En polare trodde att det bara var en felkod som uppkommit då pumpen inte fungerade. Så har inte tänkt mer kring detta, kan felet ligga här eller är det nåt annat?
Jag skulle börja med att byta ut en pump som bara bluddrar till en ny (inte skrot) som en första åtgärd. Möjligen kan det vara värt att kolla om det är problem med spänningen, dvs om den är under 12-14 V, som gör att pumpen börjar bluddra.
Waldemar skrev:Ett missförstånd, det är inte bränslepumpens motor som börjar bluddra utan själva bilens motor.

Bilen går fortfarande inte....
En liten fråga....sitter det en bränsletrycksregulator i ditt system, den styr trycket och släpper tillbaka överskott till bränsletanken. Den kan i så fall vara boven i dramat.

Mvh GK
Ja det gör det, Är det samma modell på bränsletrycksreggen som på alla andra B230F motorer, eller skiljer det på Regina och jetronic?

Tips på en annan pump jag kan sätta i? en som pumpar fram mer bar?
Eller Kan jag montera dit en till pump, liknande som det sitter på en normal 740? den mitt under.
NU har det äntligen löst sig!
Det var nåt glapp i elektroniken i pumpen.
SÅ löjligt enkelt, köpte en ny pump på Mekonomen,
(lödde för säkerhetsskull dit 2,5mm2 kablar så det inte faller på det).
Så nu går den som den ska!

Jag vill tacka alla som svarat för användbara tips :) !
Sparkz
erikn
gnestakalle
NikoTheTiger

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]

Äntligen va det dags. IMG_1397.jpeg

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]