Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av compaq
Har problem med min instegsbelysning på passagerarsidan i min 850 96a, den lyser hela tiden även när dörren är stängd har blivit tvungen att ta bort kabeln till den. All övrig innerbelysning fungerar som den ska därför tycker jag inte att det kan vara fel på dörrkontakten.
Användarvisningsbild
av kanalen
compaq skrev:Har problem med min instegsbelysning på passagerarsidan i min 850 96a, den lyser hela tiden även när dörren är stängd har blivit tvungen att ta bort kabeln till den. All övrig innerbelysning fungerar som den ska därför tycker jag inte att det kan vara fel på dörrkontakten.
Jag har samma problem med vänster sida, ingen som har några ideer?
Användarvisningsbild
av dahumbug
Ni kan ju alltid ta ut lampan och kolla anslutningarna, hur de ser ut. Jag antar att det har funkat förut och att problemet bara "dök upp" en dag??

Om det är så att ni inte hittar felet återstår att ordna fram ett kopplingsschema över kretsen som styr detta. Finns bl a i Haynes reparationshandbok som jag varmt kan rekomendera. Denna finns bl a på Mekonomen för ca 300 spänn. Värt varenda krona då den bjuder på mycket intressant läsning om hela bilen och dess konstruktion!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är dubbla mikrobrytare i låset, en till takbelysningen och en till insteget. Inte helt ovanligt att de går sönder. På 850 kan man byta kontakerna, på S/V70 blir det hela låset.
av Ricaro
Haynes reparationshandbok finns även att köpa på biltema där den kostar runt 200 har jag för mig.
Användarvisningsbild
av kanalen
Hmm.. Låter dyrt ! Något skumt är det, ibland slocknar inte innebelysningen när man stänger en dörr (kan var olika dörrar). Häromdan var batteriet heltomt när bilen stått i 2 dar. Ska in med bilen på service och kamremsbyte i morgon, dom får kolla på elfelet oxå. Jag återkommer, om dom hittar nåt.
av Frigge
Låset i dörren har som sagts tidigare 2 brytare. Garanterat är det fel på den ena.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av kanalen
Jodå, det blev dyrt ! Byte av lås i bägge framdörrarna, nästan 5000:- Hoppas bara att det funkar nu. :shock:
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]