Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Den ligger på 14.(nånting) i ladd utan nå helljus på slår jag över den till det så är den på 13.8.

Men nu är de lite mer mystiskt efter jag tog bort extraljusen. Då dör den så som GLE säger men de är när jag slår över från hel till halvljus.
AudiRaacing skrev:Den ligger på 14.(nånting) i ladd utan nå helljus på slår jag över den till det så är den på 13.8.

Men nu är de lite mer mystiskt efter jag tog bort extraljusen. Då dör den så som GLE säger men de är när jag slår över från hel till halvljus.
1. Kontrollera kretsarna till helljuset, återställ åtminstone tillfälligt till originaldragning för jag antar att du gjorde en del modifieringar när du installerade de extraljus som du nu tagit bort.

2. Ta bort minuspolen på batteriet, motståndsmät alla inblandade kretsar för att leta efter dålig kontakt eller kortslutningar.

Mvh GK
AudiRaacing skrev:Inte jag som har kopplat i dom. Dom var på bilen när jag köpte den.
Oavsett vem som gjorde dragningarna vore det bra om du kollar dragningarna till helljuset och är dom inte standard så vore det bra om du ändrar och samtidigt isolerar eller tar bort (det som passar dig bäst) allt som har/hade med extralysena att göra.

Mvh GK
AudiRaacing skrev:Får väll göra det. Vad ska jag göra sen efter jag har gjort det?
Om kontrollen medför att du hittar något att åtgärda och åtgärdar det så kan du prova igen om allt funkar.

Funkar det ändå inte så får du kolla allt som har med strålkastarnas kretsar att göra från stråkastarna och ända tillbaka till tändningslåset eller tvärtom om du föredrar det.

Mvh GK
Hörde med förra ägaren av bilen och reglaget som man kan lägga igång blinkers och helljuset har tydligen hakat upp sig. Ska testa byta den har hittat en för någon krona så de kvittar ju om de inte de.
AudiRaacing skrev:Hörde med förra ägaren av bilen och reglaget som man kan lägga igång blinkers och helljuset har tydligen hakat upp sig. Ska testa byta den har hittat en för någon krona så de kvittar ju om de inte de.
Den där kombikontakten (blinkerskontakten med hel/halvljusskifte) du skriver om kan mycket väl vara orsaken till dina problem.

Mvh GK
AudiRaacing skrev:Ska testa byta den. För har hittat en för någon krona så är de inte den så är de inte. :) Vad jag har förstått så behöver man ingen avdragare för ratten?
Så vitt jag vet skall du bara plocka ner lite paneler på sin höjd.

Mvh GK

Du lär ha en rörstump och fixera med t[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]