Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av danne92a
Hej när jag startar min 740 88 GL. Lyser batterilampan (pga att laddreglu"den som sitter på generatorn icke sitter dit som den ska tror jag")
Det skumma jag hör är ett surrande från bilen som börjar när jag gasar lite och när batterilampsymbolen försvinner

Öppnade motorhuvudet och skulle se var ljudet kommer ifrån. men hör inget från motorutrymmet.

Några ideer?
/Danne

Ändrat rubrik. Detta för att alla som söker på forumet ska kunna få tips.
MVH /// DDD moderator
Användarvisningsbild
av gnestakalle
danne92a skrev:Hej när jag startar min 740 88 GL. Lyser batterilampan (pga att laddreglu"den som sitter på generatorn icke sitter dit som den ska tror jag")
Det skumma jag hör är ett surrande från bilen som börjar när jag gasar lite och när batterilampsymbolen försvinner

Öppnade motorhuvudet och skulle se var ljudet kommer ifrån. men hör inget från motorutrymmet.

Några ideer?
/Danne
Börja med att montera laddregulatorn på korrekt sätt kontrollera också att den inte blivit skadad av att sitta felmonterad. Jag antar att du har regulatorn sitter bakpå generatorn och kolen sitter ju i regulatormodulen, om den setat snett har inte kolen löpt rätt mot släpringarna vilket kan åstadkomma ett surrande ljud.

Mvh GK

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]

Hastihetsmätare.

Hej! Har en 245 från -92 där vägm&[…]

Bromsar på S60

Jag böt på en V60 vid ca 10000 mil. Bel[…]