Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan.
Jag har nått mysko elfel i bilen.
Vrider igång bilen och vrider lysreglaget max till höger och sätter igång helljuset så dör bilen.

Vad kan vara felet?

Har hört en hel del olika saker men vet inte vilken jag riktigt ska köpa ; jordfel i jordpunkten vid högerframskärm, bränslepumpsrelät, laddfel m.m.

Men på det bästa sätt att förklara mitt problem så har jag gjort en liten film åt er :)

Mvh / Markus
Senast redigerad av 1 AudiRaacing, redigerad totalt 0 gånger.
bra plats att börja är som du själv säger
"jordfel i jordpunkten vid högerframskärm"
Snabbaste sättet att kolla :
sätt en startkabel från jordpunkten till "riktig jord" - ex minuspolen på batteriet !
/emwtur
AudiRaacing skrev:Efter en hel del slipning och en ny kabelsko så fungerar de lika så inte. :(
Du skriver att det händer när du slår på helljuset. Då uppstår en liten fråga, lyser då helljuset eller dör allt eller det mesta i bilen? Funkar t.ex kupefläkten. Har du (fortfarande med helljus på och tändning på) gjort lite mätningar för att spåra spänningsfall. Börja med att kolla batteriet och se vad du har för spänning där. har du gjort ändringar i helljusets kretsar, kanske kopplat in extraljus som tänds när helljuset tänds. Om det är ett stort strömuttag när du sätter igång helljus och extraljus kan det i kombination med taskigt batteri och dålig laddning orsaka det du upplever.

Mvh GK
När helljuset tänds så dör bilen. Kupefläkt och allt inne i bilen fungerar men motorn dör.
Mätte upp och batteriet håller sig kring 12v både när man den är av, har igång halvljuset och helljuset.
Har haft extraljus på bilen men tog bort dem.
Får göra mer mätningar. Skriv gärna ner på vad jag kan göra mätningar på. Dålig fantasi såhär på morgonen.
Hastihetsmätare.

Detta tycks vara ett ganska vanligt fel på v[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&[…]

Vid sådana här tillfälle kan jag g[…]

Hej, köpte en billig bil till grabben som f&o[…]