Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Det var ett tag sedan jag sålde en bil privat. Gjorde det nyss och man fick sig lite nya erfarenheter både via telefon och mail.
- Jag säljer en bil, vill inte ha en i byte
- Jag säljer en bil som gått 11900mil, jag vill inte ha en sitt-å-träng C5 som gått 17500mil.
- jag säljer en bil, jag vill inte byta mot en Corvette.
- Jag säljer en bil, jag har satt en redan lågt pris, varför då pruta 15000 till utan ens ha sett den?
- Jag säljer en bil, varför ringa kl23:30? Brinner det?
- Jag säljer en bil, varför skicka sms kl04:27 om bilen är kvar?
- jag säljer en bil, jag är inte intresserad av mattor, möjligtvis guld.

- "Lova ringa en gång om bilen inte sälja"
- "Ring" *klick*
- "Hallå va faaan, vaffo du la på? Din jävla svenne.
- "jag ringde EN gång"
- "Jag bjuder dig pengar på handen, jag kommer imorgon med annan bil, jag ska köpa den också"...
- "Jaha, jag säljer EN bil, är du intresserad?"
- "Jag ska tänka på den va, men sälj inte den förren jag ringer" (Behöver jag säga att han inte har ringt ännu..)

Nästa gång jag säljer en bil, kommer jag samla alla intressenter till samma försäljningsaktion, så kan de buda mot varandra istället för att pruta.

Men efter stort sållande så fick bilen en ny ägare som visste vad denne ville ha och vad han köper utan en massa snack.
Den kom till ett nytt gott hem.

Må det dröja länge innan jag säljer en bil igen. Fy faan.
*Blääh*
Användarvisningsbild
av camaro69
Ha, ha, ha :lol: :lol:

Det är många idioter som man kommer i kontakt med i samband med bilförsöljning.

Jag hade en bil ute för ett antal år sedan. Det ringde en trevlig man nästan direkt och ville komma och titta direkt. Inga problem, jag var hemma och han hade ungefär en timmes resa till mig.

Under tiden ringer ett stjärnskott och prutar och lägger ett bud på bilen på telefon, och säger att han kommer på en gång.
Jag svarade att en kille var redan på väg och, först fram med rätt pengar fick ta bilen.

Kille nummer 1 prutar inte en krona och tar bilen direkt.

Eftersom jag är en snäll människa, så ringer jag stjärnskottet och förklarar att bilen är såld. Karldjävulen blev tokig. Jag skulle minsann få träffa hans advokat och jag skulle stämmas.

Jag svarade vänligt att vi skulle träffas i tingsrätten, och tills dess kunde han dra till varmare breddgrader. Har inte hört något på 5 år.

Hade han inte strulat i starten med att börja pruta på telefon,kunde han varit med i affären så hade den gått till högstbjudande.

Men nu gick den till en seriös gubbe som skulle göra en proffsig removering av pärlan.
Användarvisningsbild
av Dalmans
haha. kom att tänka på det roligaste jag hört i dessa sammanhang. en bekant till sambon skulle sälja en bil han blev erbjuden 2000 spänn och tio valfria pizzor med dryck på en pizzeria i stockholmsområdet när han själv bor uppe i mora.
av Gelis
Jaa ni.... det här att sälja bil privat är ett rent helvete. Har sålt två stycken nu under det snaste året. Först en porsche 924 -80 och sedan en Volvo 960 -93.
Vad jag kan konstatera är att psykvården har kollapsat fullständigt i det här landet, man får nämligen vara jourhavande psykdoktor när man har en bil ute på tex Blocket. Den ena dåren efter den andra ringer, det som skrevs ovan är exakt vad som händer.

Allsköns dårar ringer, en del är inte ett dugg intresserade av att köpa bilen dom vill bara prata. Sedan har vi den katerogin som pratar dålig svenska, där är det bästa priset kompis.
Nästa katerogi är dom som kommer o tittar och vill provköra, finns inget intresse för köp, helst sker detta på en helg. antagligen deras Lördagsnöje. Dom avslutar alltid med "vi är intresseade vi hör av oss imorgon" men det sker ju naturligtvis inte.

Har blivit drabbad av alla dessa typer i bägge mina fösäljningar, hade nästan gett upp när rätt snubbe dök upp och handlade utan prut.
av matzen10
Jag gjorde en hemsida till min bil när det var dax att sälja den.. Annonserade ut väldigt lite info om bilen MEN länkade till hemsidan för vidare info. Gick ganska bra. Tror jag slapp de värsta nysvenskarna..

Har förresten för mej att det finns ganska dräpande kommentarer man kan lägga sist i annonsen, typ, "Enbart svensktalande", "inga däcksparkare" m.m..

M V H
---> Matz
av llesrof
Dalmans skrev:haha. kom att tänka på det roligaste jag hört i dessa sammanhang. en bekant till sambon skulle sälja en bil han blev erbjuden 2000 spänn och tio valfria pizzor med dryck på en pizzeria i stockholmsområdet när han själv bor uppe i mora.
Ja, den är bra. När jag hörde den så var det en kille, kompis till en kompis (det är det alltid) i Ulricehamn som sålde en BMW och blev erbjuden ett antal pizzor på en pizzeria i Borås. Själv blev jag erbjuden ett guldarmband som betalning för ett par synthesizers jag sålde till två herrar från Helsingborg.
av Larzan
Det jobbigaste var den totala bristen på respekt för tiden på dygnet.
Vem vill ha ett samtal när man ska precis somna in?
Eller väcker en tidigt på morgonen så hela dagen blir skev i tidsperspektiv.

Visst hade man ibland lust att vräka ur sig något totalt oförskämt i luren. :evil:
Det man tänkte säga, det kan vi ta i en annan tråd om Admin tillåter.
av *pettson*
Sålt några bilar och en hel del saker i livet. Som sagt råkat ut för dom märkligaste människor.
Idag har jag lärt mej att jag använder ett oregistrerat kontantkort som jag har i en tele påslagen mellan dom tider jag angett i annonsen. Nåt annat fungerar inte, och jag för inga prutdiskussioner i telen, då åker luren på och man är välkommen att ringa igen. Är det nån som är jobbig så kör man med att jag gärna talar med honom länge eftersom det kostar 25kronor i minuten att ringa mej (det gör det naturligtvis inte).
Varje köpare får full info vid affär så jag går att nå om nåt skulle vara eller bli fel.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]