- tis 15 jun 2010, 00:07
Faan vad jag är nöjd med min Santa Fe DM
Våra Husvagnsäventyr, hittar du här - http://larzan.se/
Det var ett tag sedan jag sålde en bil privat. Gjorde det nyss och man fick sig lite nya erfarenheter både via telefon och mail.
- Jag säljer en bil, vill inte ha en i byte
- Jag säljer en bil som gått 11900mil, jag vill inte ha en sitt-å-träng C5 som gått 17500mil.
- jag säljer en bil, jag vill inte byta mot en Corvette.
- Jag säljer en bil, jag har satt en redan lågt pris, varför då pruta 15000 till utan ens ha sett den?
- Jag säljer en bil, varför ringa kl23:30? Brinner det?
- Jag säljer en bil, varför skicka sms kl04:27 om bilen är kvar?
- jag säljer en bil, jag är inte intresserad av mattor, möjligtvis guld.
- "Lova ringa en gång om bilen inte sälja"
- "Ring" *klick*
- "Hallå va faaan, vaffo du la på? Din jävla svenne.
- "jag ringde EN gång"
- "Jag bjuder dig pengar på handen, jag kommer imorgon med annan bil, jag ska köpa den också"...
- "Jaha, jag säljer EN bil, är du intresserad?"
- "Jag ska tänka på den va, men sälj inte den förren jag ringer" (Behöver jag säga att han inte har ringt ännu..)
Nästa gång jag säljer en bil, kommer jag samla alla intressenter till samma försäljningsaktion, så kan de buda mot varandra istället för att pruta.
Men efter stort sållande så fick bilen en ny ägare som visste vad denne ville ha och vad han köper utan en massa snack.
Den kom till ett nytt gott hem.
Må det dröja länge innan jag säljer en bil igen. Fy faan.
*Blääh*
- Jag säljer en bil, vill inte ha en i byte
- Jag säljer en bil som gått 11900mil, jag vill inte ha en sitt-å-träng C5 som gått 17500mil.
- jag säljer en bil, jag vill inte byta mot en Corvette.
- Jag säljer en bil, jag har satt en redan lågt pris, varför då pruta 15000 till utan ens ha sett den?
- Jag säljer en bil, varför ringa kl23:30? Brinner det?
- Jag säljer en bil, varför skicka sms kl04:27 om bilen är kvar?
- jag säljer en bil, jag är inte intresserad av mattor, möjligtvis guld.
- "Lova ringa en gång om bilen inte sälja"
- "Ring" *klick*
- "Hallå va faaan, vaffo du la på? Din jävla svenne.
- "jag ringde EN gång"
- "Jag bjuder dig pengar på handen, jag kommer imorgon med annan bil, jag ska köpa den också"...
- "Jaha, jag säljer EN bil, är du intresserad?"
- "Jag ska tänka på den va, men sälj inte den förren jag ringer" (Behöver jag säga att han inte har ringt ännu..)
Nästa gång jag säljer en bil, kommer jag samla alla intressenter till samma försäljningsaktion, så kan de buda mot varandra istället för att pruta.
Men efter stort sållande så fick bilen en ny ägare som visste vad denne ville ha och vad han köper utan en massa snack.
Den kom till ett nytt gott hem.
Må det dröja länge innan jag säljer en bil igen. Fy faan.
*Blääh*
Faan vad jag är nöjd med min Santa Fe DM
Våra Husvagnsäventyr, hittar du här - http://larzan.se/