Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Instämmer! Får mig att tänka på de skojarna på 90-talet som sålde "virvlat vatten". Det var helt enkelt en mackapär du instaslletade i ditt hem och var ett antal rörböjar som kranvattnet gick igenom. Man påstod att det hade allsköns mirakelverkan på vattnet. Det som var riktigt skrattretande i denna bluff var att de tom lyckades få några kommuner att installera mackapären.

Tyvärr ser jag att de fortfarande håller på med detta. Bara att Googla om ni vill ha er ett rejält skratt :D

Håller med dig pettson - vilken bil har mått bra av sämre flöde på insugssidan, ha, ha.....jag dör..... :lol:
vetten skrev:Jag testade för ett par år sen nått undermedel som också skulle både sänka förbrukningen och öka effekten på motorn, men NEJ inte då. Jag var lite lyrisk i början men efter en sommar så hade det inte vare sig sänkt förbrukningen utan orsaken till att bilfaen gick bättre i början av sommaren, ja den var att "det är ju när man tar ut den på våren" är det alltid nyservad och alltså i bättre skick än på hösten efter 700 mil ?:-/ Och det är faktiskt så att det har funkat lika bra utan detta supermedel varje år och det verkar som att det kommer att återupprepa sej i år också eftersom bilen uppför sej som vanligt i år också. Nyservad så både går den bättre och drar mindre soppa än oservad. Basta :roll:
Ja man skulle stoppa det i tanken, ett piller när man tankade :-O) och sen skulle ALLT bli bättre :roll:
Du kan hitta allt det som skrevs då under fliken "Allmän Bil-diskussion" om du söker lite. Jag kommer faktiskt inte ihåg vad medlet hette Men ?:-/ Inte Faen Funka Det Alls Inte :-O)
Denna: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 107&hilit=
Fan, jag vill också komma på något dylikt för det är ju så otroligt många som verkar gå på det! = Lätta pengar!

Det finns enligt mig tre sorters människor/attityder till såna här saker:

1. De som köper grejen direkt och lurar sig själv att tro att det är jättebra saker. = Bra reklam för företaget som säljer sakerna.
2. De som köper den och inser att det är skit, och att de grundlurade och inte vågar säga till någon att de gick på det.. = Perfekt för företaget som säljer dom efterssom ingen negativ PR kommer ut.
3. Vi andra som är födda med hjärna som inser att skiten inte funkar och skrattar åt det..
Emiljonsson7 skrev:Instämmer! Får mig att tänka på de skojarna på 90-talet som sålde "virvlat vatten". Det var helt enkelt en mackapär du instaslletade i ditt hem och var ett antal rörböjar som kranvattnet gick igenom. Man påstod att det hade allsköns mirakelverkan på vattnet. Det som var riktigt skrattretande i denna bluff var att de tom lyckades få några kommuner att installera mackapären.
Helt fel!! Inga skojare. Det funkar. Ett glas om dagen. Man blir garanterat en inbiten Volvoägare.. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Magnus308
mr-bear skrev: Det har funnits många produkter likt denna. Vissa skulle man montera på bränsleledningen och vissa skulle var små piller som man skulle lägga ner i tanken. Ingen av dessa var också BS
Bensinpillren var fina det var väl dom där det visade sig att dom inte ens löstes upp i tanken utan låg kvar intakta :lol: sen var det ju något trams med magneter som man skulle sätta på bränsleslangen.
Det enda som är helt sant med dessa produkter är att det finns en enorm mängd puckade människor som går på dom här dumheterna.
Emiljonsson7 skrev:Instämmer! Får mig att tänka på de skojarna på 90-talet som sålde "virvlat vatten". Det var helt enkelt en mackapär du instaslletade i ditt hem och var ett antal rörböjar som kranvattnet gick igenom. Man påstod att det hade allsköns mirakelverkan på vattnet. Det som var riktigt skrattretande i denna bluff var att de tom lyckades få några kommuner att installera mackapären.
Du tänker på dom här http://plusminus.adante.se/

Det mest komiska är att Riksdagshuset har en vattenvirvlare installerad
http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_m ... 491084.ece
Senast redigerad av 1 Magnus308, redigerad totalt 0 gånger.
Det är inga problem att få dagens motorer att gå betydligt snålare än vad de gör idag.
Problemet är bara att då sticker vissa avgasvärden i höjden, så det är avgasreglementet som hämmar mycket i dagsläget.

Prytteln i första inlägget skulle aldrig komma i närheten av någon av mina bilar. Sannolikheten att den pajjar något är stor, och sannolikheten att den fungerar är noll.... Tänk bara om det börjar lossna delar från den som åker in i motorn...

.
Pitevolvo skrev:Jag har KFS i min Audi A4 1,9TDI -97. Den drog innan jag satte dit den ca 0,6l/mil blandad körning. Nu med KFS drar den 0,48l/mil blandad körning (mest stadskörning faktiskt) och med 225/45-17.
Mycket gott resultat.
Knappast trovärdig inlägg med endast 4 inlägg i forumet måste jag säga....
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.