- sön 13 jun 2010, 18:01
När min sambo var ute och körde en sväng idag så kom hon hem och sa att det lukta bränt om bilen. Jag kände inget när jag var ute och kollade och körde då iväg ut på motorvägen mot Göteborg. Efter nån kilometer så började det skaka/vibrera höger bak så jag stannade och gick ut och tittade och allt såg helt normalt men fälgen var glödhet och det luktade bränt som bara den.
Det låter inte konstigt, typ skrapande eller nåt när jag körde hem igen men det blir varmt som bara den och luktar faaan.
Jag är tyvärr ingen bilmek men har inte heller tummen mitt i handen så jag undrar om det finns några tips om vad det kan vara och om det går att avhjälpa själv. Jag är ju i skriande behov av bilen går att köra då semestern har börjat.
Hoppas på snabba tips
Mvh Mollan
Det låter inte konstigt, typ skrapande eller nåt när jag körde hem igen men det blir varmt som bara den och luktar faaan.
Jag är tyvärr ingen bilmek men har inte heller tummen mitt i handen så jag undrar om det finns några tips om vad det kan vara och om det går att avhjälpa själv. Jag är ju i skriande behov av bilen går att köra då semestern har börjat.
Hoppas på snabba tips
Mvh Mollan
Senast redigerad av 1 mollan, redigerad totalt 0 gånger.
- By bönan