Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej på er..

Sitter å klurar på att ev. köpa en ny LMM från Ebay då min LMM "kanske" är defekt. Finns eftermarknads LMM å köpa till bra priser på Ebay.
Fråga är om man vågar även om säljaren har grymma omdömmen?

Har ni några erfarenheter om att köpa en eftermarknads LMM eller andra känsliga bilprodukter från Ebay?
Senast redigerad av 2 timebandit, redigerad totalt 0 gång.
Inte från Ebay, men från tradera.se (Ebays svenska motsvarighet) har jag handlat mycket. Jag försöker hålla ett öga på säljaren omdömen, hur länge de varit aktiva och gå lite på magkänsla när jag handlar.
Om något är för bra för att vara sant så är det oftast det.
Hittils har jag aldrig blivit blåst iaf.

/Ticken
Jo. Tradera har jag också köpt en hel del på faktiskt. Ebay köper jag ofta ifrån också men aldrig bildelar än sålänge.
Lurad har jag inte heller blivit på någon av siterna.

Ny LMM på Volvo = 3000:- (tror tom det är med farsans rabatt). (Original)
LMM från Vparts = 2100:- inkl. frakt. (Original)
Ebay = runt 850:- (OEM, icke original).

Tänker lite såhär: Köper jag från Ebay och det visar sig att kvalitén eller nått annat gör att det inte fungerar och köper en ny från Vparts så har det kostat mig lika mycket som en ny på Volvo.
På så sätt förlorar jag inga pengar. Men om det fungerar direkt från Ebay så har jag sparat rejält med pengar...

Hade hoppats få svar om någon annan köpt en eftermarknads LMM och fått det att fungera Scantech's ej inkluderat då jag vet många som försökt med deras utan bra resultat om inte sämre.
Kolla upp numret på LMM-en eftersom den ofta är samma på många bilar och sen köp den med rätt nummer och testa, finns ofta på skroten som är justa och med bytesgaranti och då är ju priset ett helt annat än en ny.
timebandit skrev:Ny LMM på Volvo = 3000:- (tror tom det är med farsans rabatt). (Original)
LMM från Vparts = 2100:- inkl. frakt. (Original)
Ebay = runt 850:- (OEM, icke original)
Där ser man, det var ju en stor skillnad i pris faktiskt. Nu är det kanske bara jag, men jag skulle nog hellre handla av vparts i detta fall. Delvis för att jag tycker det är nästan alltid lång leveranstid från utlandet, drygt att behöva vänta flera veckor på ens vara.. Och delvis för att allt jag handlat av vparts tidigare har varit superbra.

Jag tycker det är värt dom där extra kronorna så får du prylarna snabbare + att om det skulle vara några problem så kan du ju alltid skicka tillbaka och få nytt.. Frågan är hur bra det går om du handlar från typ Ebay eller liknande..

/Ticken
Ja, Vparts är väldigt bra. Också väldigt bra å göra med vid ev. problem.

Att vänta på varan är inte så farligt faktiskt. Bilen fungerar ju ändå men väldigt dåligt.
Kör jag utan LMM så går den bara dåligt på dem låga varven tills motorn blivit varm.

Köper rätt mycket på Ebay till och från, senast vart det några solglasögon. Ena paret kom fram redan efter 4 arbetsdagar med USPS. Det enda paret kom efter 6 arbetsdagar. Tycker 1 vecka är väldigt accepterat från USA.

Är ju tyvärr väldigt kostnadsmedveten så jag skall överväga med kärringen imorgon hur vi skall göra.
Antingen chansa å köpa från USA och om det inte fungerar köpa från Vparts. Då blir iaf slutsumman samma som att köpa från Bilia.

Beroende på vem jag köper av från USA på Ebay så får jag allt från 1-5 års garanti.
Ena har pengarna tillbaks garanti om man inte är nöjd, dock får man betala frakten själv.
Den andra tar inte tillbaks varan om den vart monterad.
Båda har kanonbetyg men det är inte lätt å välja vad man skall göra.
Ja, Bilia är alltid sista utvägen för mig faktiskt. Det väger iaf mellan Vparts å Ebay men frugan får nog bestämma här tror jag (å känner jag henne rätt så väljer hon nog Vparts, mestadels för att dem har originaldel) och jobbigt att hålla på å vela.

Självklart kommer jag återkomma med hur vi väljer å göra och om problemet blir avhjälpt :)
Nu har jag valt å köpa via Ebay(USA). Tog den säljaren som lämnar bättre garantier samt pengarna tillbaks garanti. Hurvida det kommer stämma vet man ju aldrig.
618:- riksdaler gick det på. Fungerar det kommer jag bli kanonnöjd, annars så får jag stå i skamvrån å sluta äta några pizzor för att få tillbaks pengarna =)
Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]

Det pratas om att adaptiva farthållaren anv&[…]

Ingen bromsvätska

Har du provat lossa rören vid huvudcylindern[…]