- lör 12 jun 2010, 10:11
För mej är bränsleförbrukningen bara en del i en lång kedja av felaktigheter, men enligt dej "Bitez" är det väl lika löjligt att bry sig om dessa också..du tycks ha en ganska likgiltlig attityd till vad du får för dina pengar
Men du har rätt i kommentaren, att går man från exv som jag har gjort från BMW till Volvo så upptäckte jag ganska snabbt skillnaderna bl.a att Volvos ÅF "skiter" i om bilen har problem eller inte.
De företag som säljer kvalite är också måna om att ta hand om sin kund,
Lånebil som motsvarar den man lämnat in och inte som på Bilia, som snabbt lämnar ut en Clio eller någon annan lågbudget variant och poängterar att kör du över 5 mil så får du betala.
Man kontaktar kunden när man lovat både från tekniker, verkmästare och verkstadschef..det har man också missat hos Volvos ÅF...snacka om kundvård och intresse av att behålla kunderna.
Risken är att även bilen upplevs som en lågkvalite produkt eftersom det har tagit minst tre verkstadsbesök innan felen avhjälps.
Självklart är det mitt eget fel att jag var så idiotisk att jag köpte en Volvo, det har du helt rätt i "Bitez" men några fler än jag har väl ställt krav på produkten man köpt och att den håller det som är utlovat.
Det är kanske därför Volvo inte lyckas leva upp till att vara "premiumklass" för det är inte bara bilen som gäller utan man köper ett paket som innefattar mycket mer.
Som det är nu har dom svårt att ens konkurrera med Skoda och Kia, dom har upptäckt att det är kunden som avgör om man leverarar en bra produkt, det är väl därför de börjat sälja så bra.
Bitez skrev:Jag köpte inte bilen under pistolhot, men jag hade en förhoppning att garantin på bilen var värd namnet, efter 7-8 verkstadsbesök a 15 -20 dagar och 5-6 månaders sedan leverans, så trodde jag att man skulle kunna få en bil som var ok...men kommentaren jag fick sist var att man saknar en del produktkunskap, därför har man svårt att fixa felen..Jag trodde att ÅF som Volvo använder var auktoriserade för just Volvo, men det kanske man inte skall förutsätta när man köpt en Volvo.Steff 99 skrev:Bitez skrev:något man definitivt kan skryta med på forumet, är att folk snappar upp ordet "förbrukning" direkt.Självklart är det inget att bry sig om med bränsleförbrukning, jag förmodar att du inte bryr dej om torkarna bra fungerar ibland eller att bilen bra startar när den känner för det ....skit samma om det knarrar i instrumentbräden och skramlar i dörrarna, eller att parkeringssensorerna tjuter hela tiden.
Ett tips till dig är om du ställer frågor, börja med ordet: "förbrukning..." du får garanterat massvis me svar :)))))))) (skämt!)
Personligen förstår jag inte varför det är sååååå himla viktigt, skit samma om den drar 0,8-0,9 me automat eller 0,75 manuell??? fjärt i rymden tycker jag... själv kör jag c:A 3000-4000mil/år (PRIVAT) och tänker inte alls på vad pumpen eller färddatorn säger... skulle vara kul om någon verkligen räknade ut den faktiska kostnaden mellan 0,7 och 0,8 förbrukningen... skulle nog landa på en skratt retande summa även om man slår det på 4000mil
Vi har olika krav..man kanske skall ha din inställning om man skall åka Volvo och trivas med en undermålig produkt.
Jo men ingen har väl tvingat dig o köpa en bil för c:a 500tkr... eller??? Du köpte väl inte din D5'a under pistol hot.. Det där med torkare o motor tar jag bara som larv och tänker inte ens svara.. du har ju alltid blocket att tillgå till, lägg in en annons, bli av med skräpet(tydligen är det så du resonerar) må bra... Köp dig en Audi, BMW eller Merca som säkerligen aldrig nogånsin krånlar med ngt överhuvudtaget.. Jag menar det är ju bara volvo som tillverkar bilar som går sönder konstant.. Är inte volvo kända för det förresten???
Larvigt! Jag tycker fortfarande att köper man sig en bil för över 400tkr eller över 500tkr så är det ngt fel om man börjar skriva rader med 1dl hit o dit... Skärpning!
Undra om de som åker X6 eller liknande har dessa diskussioner...
För mej är bränsleförbrukningen bara en del i en lång kedja av felaktigheter, men enligt dej "Bitez" är det väl lika löjligt att bry sig om dessa också..du tycks ha en ganska likgiltlig attityd till vad du får för dina pengar
Men du har rätt i kommentaren, att går man från exv som jag har gjort från BMW till Volvo så upptäckte jag ganska snabbt skillnaderna bl.a att Volvos ÅF "skiter" i om bilen har problem eller inte.
De företag som säljer kvalite är också måna om att ta hand om sin kund,
Lånebil som motsvarar den man lämnat in och inte som på Bilia, som snabbt lämnar ut en Clio eller någon annan lågbudget variant och poängterar att kör du över 5 mil så får du betala.
Man kontaktar kunden när man lovat både från tekniker, verkmästare och verkstadschef..det har man också missat hos Volvos ÅF...snacka om kundvård och intresse av att behålla kunderna.
Risken är att även bilen upplevs som en lågkvalite produkt eftersom det har tagit minst tre verkstadsbesök innan felen avhjälps.
Självklart är det mitt eget fel att jag var så idiotisk att jag köpte en Volvo, det har du helt rätt i "Bitez" men några fler än jag har väl ställt krav på produkten man köpt och att den håller det som är utlovat.
Det är kanske därför Volvo inte lyckas leva upp till att vara "premiumklass" för det är inte bara bilen som gäller utan man köper ett paket som innefattar mycket mer.
Som det är nu har dom svårt att ens konkurrera med Skoda och Kia, dom har upptäckt att det är kunden som avgör om man leverarar en bra produkt, det är väl därför de börjat sälja så bra.
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm