Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej på er volvofreaks.
Nu ska ni få en tankenöt,Åkte till jobbet idag och reflekterade över min tankmätare som är lika kass som de flesta 740, reagerade när jag tutade,kul tyckte jag å tutade en gång till :D , då tvärrdog bilen ock lamdalampan började lysa :-O) rullade ett par hundra meter sen så hoppade bilen igång igen,men lamdalampa lös fortfarande(släckte den genom att plocka av +kabeln,men vad gör att bilen dör när jag tutar och att tankmätaren går i bott neråt. ??:-/
Senast redigerad av 1 romariket, redigerad totalt 0 gånger.
av romariket
Ja, jag håller med dig om det, men vart ska jag börja leta?
Kan inte se nått med blotta ögat,får väl rulla in kärran i garget och börja mäta upp den i helgen.
Användarvisningsbild
av emwtur
jordblecken längst fram på innerskärmarna är väl ett bra ställe att börja leta på.
Om tutan är inblandad så skulle jag kolla jordpunkterna inne i kupen också !
lossa blecken - skrapa rent , fetta in och montera tillbaka skadar ju aldrig !
/emwtur
HAHAHA, efter mycket sökande och halva bilen nerplockad, så kom jag på att jag nyss bytt signalhorn, så jag kopplade loss högfrek. och tutade då var det likadant sen kopplade jag loss låg frek. och tutade OJ OJ OJ då försvann problemet.

AJAJAJ, köpte billigt på biltema,men det brukar ju fungera det oxå.

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]

Själva har jag inte observerat sprickor p&ari[…]

Får ingen kontakt med oljenivågivaren […]

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]