Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xr6000
Var inne på macken och när jag kom ut så kände jag att kopplingspedalen vibrerade ända uppifrån och ner, samt att kopplingen tog först längst ner vilket den inte gjort förut.
Detta hände efter att jag bytt belägg bak men det kan väl knappast ha med det att göra????
Bilen är en 850 -96

Någon som har några ideer så vore jag tacksam för tips.

Mvh. Roger
av *pettson*
Kopplingen delar bromsvätskebehållare. Så visst har bromsen och kopplingen ett samband? Kika så du har bromsvätska i BAKRE facket, det brukar slarvas med det. Sen luftar du ur slavcylindern och ser om allt blir bra.
av xr6000
Nu har jag fyllt bromsvätska och luftat och efter 3 km körning upphörde kopplingen att ta nästintill helt.
När jag kör så slirar den lite när jag trycker ner pedalen men att växla går inte.
Fler tips någon?

/Roger
av *pettson*
xr6000 skrev:som jag skrev i tidigare inlägg så har jag luftat
Och uppträdandet på din koppling har symtom på att du INTE lyckats med detta tyvärr. Alternativt dog din slavcylinder eller huvudcylinder.
av *pettson*
JA det är väl uteslutningsmetoden. Om du luftar igen så du VET att där inte är nån luft så lär inte det vara problemet. Om du ser bromsvätska rinna vid slavcylindern så lär det vara slavcylindern och till sist, ser du inga läckage och du inte har nån luft i systemet. Då är det huvudcylindern.
"Limp home mode" ?

Gåtan verkar vara löst, det verkar som […]

Från en lekman: Går inte bromsar p&ari[…]

B230fk saknar kraft

Det är nog flera saker i kombination på[…]

Spolning av automatlåda

Niemi bil i Luleå tog 5400:- sist för[…]