...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Idasvolvo745
För nåt år sedan blev jag stannad av polisen när jag skulle från affären till bankomaten drygt hundra meter o jag tänkte att jag inte behövde bälte dit bort eftersom det inte är så långt, men bakom ett hus stod polisen o tog mig, dessutom så tog de kort och jag var med i tidningen dagen efter,hur som helst så blev jag väldigt stressad eftersom jag både hade prövotiden kvar OCH avställd bil...han tog mitt körkort och gick till polisbilen för att kolla upp min bil och jag väntade nervöst på att han skulle komma tbx o säga att jag blivit av med kortet,men han kommer tbx o säger att allt ser bra ut :shock: och ja få skriva på för böterna. Senare på kvällen ringer han upp mig och säger att han MISSADE att min bil var avställd och att om han hade hört det på polisradion så skulle han minsann tagit mitt kort,det skulle jag ha väldigt klart för mig.
Senare pratade jag med ett par kompisar o dom sa att sånt "missar" de oftast inte så jag hade väldans tur.

// Ida
Användarvisningsbild
av SvenB
Nej, det "missade" han säkert inte. Men om han påpekat det ute på vägen, hade han varit tvungen att ditt kort. Nu slapp han det. Var glad för det.
av llesrof
Idasvolvo745 skrev:För nåt år sedan blev jag stannad av polisen när jag skulle från affären till bankomaten drygt hundra meter o jag tänkte att jag inte behövde bälte dit bort eftersom det inte är så långt, men bakom ett hus stod polisen o tog mig, dessutom så tog de kort och jag var med i tidningen dagen efter,hur som helst så blev jag väldigt stressad eftersom jag både hade prövotiden kvar OCH avställd bil...han tog mitt körkort och gick till polisbilen för att kolla upp min bil och jag väntade nervöst på att han skulle komma tbx o säga att jag blivit av med kortet,men han kommer tbx o säger att allt ser bra ut :shock: och ja få skriva på för böterna. Senare på kvällen ringer han upp mig och säger att han MISSADE att min bil var avställd och att om han hade hört det på polisradion så skulle han minsann tagit mitt kort,det skulle jag ha väldigt klart för mig.
Senare pratade jag med ett par kompisar o dom sa att sånt "missar" de oftast inte så jag hade väldans tur.

// Ida
Du är tjej va..? :mrgreen: Ni har det bra som klarar både polisen och bilprovningen...
Användarvisningsbild
av CarMan
tur? ganska korkat at köra i en avstäld bil ! o du skäms inte att tala om att du gjort det! hur tänkte du nu?
sen att inte ta påsig bil bältet bara för att det är kort, tja kan knnas onödigt, men man vet ju aldrig i förväg när man kommer att krocka (& en van bilförare tar ju påsig bältet utan att tänka på det så då kan bältet åka på även om bilen bara ska 5m in i garaget)
Användarvisningsbild
av erikn
Var det så här du gjorde eller? (D) :lol:

Bild
Användarvisningsbild
av CarMan
erikn skrev:Var det så här du gjorde eller? (D) :lol:

Bild

Det där är tjejerna i lamborghini contatchen i cannonbullrun...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
CarMan skrev:sen att inte ta påsig bil bältet bara för att det är kort, tja kan knnas onödigt, men man vet ju aldrig i förväg när man kommer att krocka (& en van bilförare tar ju påsig bältet utan att tänka på det så då kan bältet åka på även om bilen bara ska 5m in i garaget)
Håller med dig där, bältet åker nästan på automatiskt då man sätter sig i bilen :-)-) Sant, man vet aldrig när man kommer krocka, kan hända när du ska köra 10 mil och det kan hända då du ska flytta bilen 200 meter lika gärna :idea:
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]