NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

metal skrev:Någon som vet om Volvo/Polestar kommer erbjuda så att man får prova först innan man kastar upp dryga 9000 kr? Det är ju ändå en liten slant.
Skulle bli väldigt förvånad om det erbjudandet kommer att finnas. Ska vara om åf har någon demobil som denne har uppgraderat, lär hur som helst i så fall skilja sig från åf till åf.
Man kan ju till exempel inte provköra däck innan köp och det kan lätt springa iväg i pengar, blir nog till att förlita sig på andras omdömen och eventuella tester gissar jag. :)
[/quote]En V50 T5 AWD blev precis intressant igen. Verkar riktigt nice med 250HK/370NM i en sån med bibehållna garantier och inga probs vid uppgradering av mjukvara hos Volvo. :)[/quote]

Förutom det faktum att Volvo inte längre erbjuder AWD i v50, eller s40, längre. Så då blir det en begagnad (vilket det finns få av) och då finns det troligtvis inte mycket till garantier kvar.
sand3rs skrev: Förutom det faktum att Volvo inte längre erbjuder AWD i v50, eller s40, längre. Så då blir det en begagnad (vilket det finns få av) och då finns det troligtvis inte mycket till garantier kvar.
Det är jag mycket väl medveten om, är ute efter en beggad också. Men service 2.0 blir inget problem och maskinförsäkringen hos försäkringsbolaget är lugnt också. Sen så är det ju inte omöjligt att man snubblar över en -10 också även om jag siktar in mig på -08/09.
jaha?! det skilljer ju ingenting! Fan vad kasst av volvo alltså. Jag stör mig som fan på att de inte kan säga NÄR polestar kommer till D5, Jag har tittat runt lite på KCR och Ricab osv. Garantin går ut i jul så det känns snart som om det kvittar vilket man väljer. Att trimma i höst känns bara meningslöst.
FiddeUBC skrev:jaha?! det skilljer ju ingenting! Fan vad kasst av volvo alltså. Jag stör mig som fan på att de inte kan säga NÄR polestar kommer till D5, Jag har tittat runt lite på KCR och Ricab osv. Garantin går ut i jul så det känns snart som om det kvittar vilket man väljer. Att trimma i höst känns bara meningslöst.
Varför är det meningslöst, menar du? Varför är det viktigt att polestar-trimma på garantin?
FiddeUBC skrev:jaha?! det skilljer ju ingenting! Fan vad kasst av volvo alltså. Jag stör mig som fan på att de inte kan säga NÄR polestar kommer till D5, Jag har tittat runt lite på KCR och Ricab osv. Garantin går ut i jul så det känns snart som om det kvittar vilket man väljer. Att trimma i höst känns bara meningslöst.
http://www.ricaab.se/viewcar.aspx?vehicle=176

253hk/548Nm Go for it! :-)-)
StringerBell skrev:
Varför är det meningslöst, menar du? Varför är det viktigt att polestar-trimma på garantin?
Man trimmar väl bilen på polestar för att just ha kvar garantin, har man ingen garanti kvar så kan man väl lika bra välja autotech, bsr eller dylikt. dom är väl både bättre o billigare.
frippe87 skrev:
StringerBell skrev:
Man trimmar väl bilen på polestar för att just ha kvar garantin, har man ingen garanti kvar så kan man väl lika bra välja autotech, bsr eller dylikt. dom är väl både bättre o billigare.
Maskinskadegarantin gäller ju ändå rätt många år.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 25
Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]

Det pratas om att adaptiva farthållaren anv&[…]