Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Hej, tänkte köpa prisvärda bakfjädrar till min 854 glt -97 från skruvat, verkar finnas två att välja på: en för 420 kr och en lite dyrare. Kan det vara standard och förstärkt?
Tänkte köpa den billigare om det är standard, antar att den i alla fall klarar mer last där bak än mina 14 år gamla originalfjädrar? Nån som provat från skruvat?

Tacksam för svar! /Danne
Användarvisningsbild
av taxi
Har visst slarvat lite, den billigare är till sedan-modeller endast. Fast frågan kvarstår, tål den lite last utan att få "volvo-häng"?
Borde jag köpa den starkare typen istället? Vill ju kunna ha reservhjul, domkraft och en liten verktygslåda där bak, kanske till och med svärmor i baksätet utan att den dunkar igenom..?
Användarvisningsbild
av taxi
Inte dämpare, fjädrar! Och mest en allmän undran om ingen har handlat just från skruvat.
Lutar åt förstärkta fjädrar, men har inte bestämt mig än, blir ju en chansning i så fall.
Är det ingen här som tröttnat på sitt "volvo-häng", bytt och kan säga hur det blev?
Användarvisningsbild
av kenlav
Enklast är att ringa till SKRUVAT och fråga om det är förstärkta som är dom dyra och om det är samma mått på ändarna. Har själv bytt på min 854 2,5se och jag köpte på Biltema och bilen blev ca 10cm högre i bak än före bytet. Vet inte om dessa var förstärkta dock eller om dom gamla var slut, men bra blev det. Biltema har till 854 för 449:- och till 855 för 549:- (dom för 449 säljs oxå till 855:an) så där kan du åka och jämföra infästningarna så skall det nog inte vara något problem förutom när du skall ta loss dom gamla för det brukar rosta fast i bultarna i nederkant...

Viljan finns helt säkert, men alla som knatt[…]

Enhet #210 ska tydligen visa vä bak, pol B3&[…]

B230fk saknar kraft

Bränsletrycket ligger på nästan 3 […]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]