Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swampen
har en 850:a -93 som startar bra,MEN sedan efter 5-10 minuter dör den bara så det blir inga långa turer :-( Ja rätt bränsle,batteriet ok....vad i allsing dar kan det vara ? skit i filter ?? tacksam om någon har bra förslag på detta,då jag ej är någon jättemekaniker ha ha // Matte
Om motorn håller på att bli varm vid dessa 5-10 minuter och sedan bara stannar kan det ju vara fråga om en vakumläcka när material har en förmåga att vidga sig och krympa vid varm och kall motor.Liknande fel som jag själv råkat ut för är en dålig bensinpump samt felaktigt bränslerelä där motorn stannade mer sporadiskt.
nolimits skrev:Om motorn håller på att bli varm vid dessa 5-10 minuter och sedan bara stannar kan det ju vara fråga om en vakumläcka när material har en förmåga att vidga sig och krympa vid varm och kall motor.Liknande fel som jag själv råkat ut för är en dålig bensinpump samt felaktigt bränslerelä där motorn stannade mer sporadiskt.
aha tack,jo ska plocka ner filtret imorgon å se hur det ser ut,enl tempgivaren så håller sig motorn i dom temp den bör ligga på...

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]

Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]