Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

korekt benämning är väll vevaxel drev (remskiva). oljepumpen är monterad rund vevaxeln inannför detta drev, så drevat ser ju ut att sitta på oljepumpen, presis som vatten pumpen har ett eget drev.
Suck...vad ska jag göra nu...får ej igång bilen den liksom bara väser runt allt snurrar o går runt så...det som hände först var att lampan för motorelektroniken tändes sen var det så med remmen då jag vart bogserad hem..enligt hayens boken så står det kolla batteriet eller startmotorn...kan det ha något med att felet ligger kvar i systemet att det skall nollas eller vad ska jag göra???????
När kompression saknas så kan det endast vara några få orsaker. Ingen sådan har en egen felkod.
Antingen tätar inte motorn nedåt. Eller så tätar den inte uppåt.
Sen är det frågan om varför det inte tätar. Antingen så är det rent mekaniskt så att det inte tätar eftersom nåt är sprucket eller böjt.
Eller så är det fel tidsjusterat.

I ditt fall så har ju remmen gått hädan och det är väl iallafall 95% chans att det tog i. Nu har du hängt på remmen (förhoppningsvis korrekt) och konstaterat att chansningen tyvärr inte gick hem.
Kvar är att lyfta på locket och antingen renovera eller så byta topp.
Visa din semesterbil(d)

När det inte är någon semester inp[…]

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&[…]

Injektorer

Jo drar iväg allt som allt 2500-3000:- till x[…]