Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnusd
Eller var det på internett som folk vart förvånade när dom blir blåsta på pengar?
Vet inte hur det är med er andra, men jag blir ALLTID förvånad när jag blir blåst på pengar! :lol:
Användarvisningsbild
av ÄRRet
CarMan skrev:vet inte, men gissa kan man ju. 4-5000:- o då får du ny elmagnet inklusive lager, samt lamellen (delarna kosar gissningsvis 2500-3000:-)
Känns som att denna http://www.skruvat.se/Kompressor-AC-P18714.aspx är mer prisvärd. Förutom magnetkopplingen skickar skruvat med en kompressor för 2.500 kr :wink:
Användarvisningsbild
av emwtur
ÄRRet skrev:
CarMan skrev:vet inte, men gissa kan man ju. 4-5000:- o då får du ny elmagnet inklusive lager, samt lamellen (delarna kosar gissningsvis 2500-3000:-)
Känns som att denna http://www.skruvat.se/Kompressor-AC-P18714.aspx är mer prisvärd. Förutom magnetkopplingen skickar skruvat med en kompressor för 2.500 kr :wink:
Byter du kompressor så blir det ju lite jobb med att tömma och fylla systemet också.
typ 2000:- till en AC verkstad !

grovkolla spelet gör man genom att öppna huven och titta på kompressorn.
man ser med blotta ögat om det är för stort !

/emwtur
Användarvisningsbild
av Severin
emwtur skrev:[grovkolla spelet gör man genom att öppna huven och titta på kompressorn.
man ser med blotta ögat om det är för stort !

/emwtur
Imponerande syn, jag skulle aldrig kunna se ett för stort spel på 0.1 -0.3mm med blotta ögat
Användarvisningsbild
av emwtur
man ser skilland på 0,5 och 1,0 mm !
det är vad jag säger :-)
/emwtur
Användarvisningsbild
av taxi
Jag trodde jag såg ett spel på typ 0,5 mm, kollade med bladmått 3ggr innan jag fick det rätt, 0,8 mm hade jag. Vilken sida kunde man hitta sunt förnuft på förresten?
Användarvisningsbild
av CarMan
jo vist brukar man kunna se att spelet är lite för stort. men när man har detta problem frammi så ser man ju lätt att magnetkopplingen försöker rörasig, men inte orkar in.

Bokat service såhär en månad i f&[…]

XC70 D4 Brusten multirem.

Hej. Då har även min bil råkat u[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Tack för utförligt svar! Att limma prydn[…]

Visa din semesterbil(d)

När det inte är någon semester inp[…]