Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av manzzen
Tjenare. Jag har en 850 T5 som jag nyligen rasade kopplingen på. Bilen är lite lätt trimmad med andra kammar och dom stora r spridarna (vita). så ja gissar på att där är ca 350hk. Där satt hårdare tryckplatta och R-lameller på som förra ägaren satt dit. alt de är skrot nu

Så nu är jag inne på att försöka leta upp en Sinter koppling till den. Eller vassare gatrace koppling.
Jag har kollat runder en del men inte hittat nått så specielt lockande.
Dom hade dock 6-puckad sinterlamell på KL Racing. Men de är ju bara lamellen då

Tänkte höra här om där är någon som vet nått stället där dom säljer kopplingssatser ni kan rekomendera.
Typ sinter eller nån annan Gat Race historia.

Mvh: Alex
707:a + r-lamell är ju en beprövad kombination. Kanske va det som suttit där innan och i så fall skulle jag ha satsat på en sådan igen. Sinter bör undvikas, framförallt ofjädrade sinterlameller så långt det är möjligt. Men går det inte så är ju 707:a + sinter en hållbar kombination det med. Men som sagt då helst med fjädrad lamell, det går att använda stum med, med då får man räkna med att det kostar växellådor istället om man gör hårda starter.
707:a är alltså en tryckplatta från sachs som är till för audi s2/4, en förstärkt platta till dem. Passar inrte direkt på svänghjulet utan det måste modifieras. Eller så borrar man upp bulthålen och hoppas på att det blir bra, men det bästa är att göra om svänghjulet och stifta om.
Mailade Pean Sweden och hitta eventuelt något som kan vara intressant
dom föreslog:
Helix tryckplatta: 3930:-
Helix cerametallic-lamell, fjädrad: 3190:-
känns hyfsat vettigt tycker jag. eller va säger ni?
Spolning av automatlåda

Niemi bil i Luleå tog 5400:- sist för[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Blev en hel sänksats med Lesjöfors fj&a[…]

Hej, Jag får intermittent fel på back[…]