- ons 02 jun 2010, 21:39
Vet inte mycket mer nu än senast, men pratade lite snabbt med säljaren idag och berättade att jag är nöjd med att de fixat felet och att jag fick bilen fulltankad. Eftersom det inte ligger på hans bord som säljare med såna här ärenden så hänvisade han mig till verkmästaren. Han kunde dock lova mig en fulltank så jag är absolut nöjd med min bränslekompensation såhär långt. Verkmästaren har jag tyvärr inte fått tag på ännu då han var ledig/sjuk/frånvarande från jobbet idag, så jag får se om jag lyckas prata med han imorgon och se vad han har att säga om övriga oangelägenheter jag drabbats av.
Sharkbait, Fred:
Håller fullständigt med Er om att vid sådana här arbeten ska reparationen kontrolleras av mekanikern. Först och främst ska kunden få veta vad som kommer att göras med bilen INNAN det görs, om de inte vet vad som ska göras när man lämnar in bilen utan måste felsöka borde de ringa kunden efter felsökning och berätta vad som är fel och vad de kommer att göra åt det. Och vid det tillfället informera om att man kan bli debiterad för bränslet (som det gällde i detta fallet). Gällande att "få tillbaka bilar de redan lagat för dubbelfakturering" handlar det inte om i detta fallet då det är ett garantiärende.
Återkommer med update när jag vet mera!
Sharkbait, Fred:
Håller fullständigt med Er om att vid sådana här arbeten ska reparationen kontrolleras av mekanikern. Först och främst ska kunden få veta vad som kommer att göras med bilen INNAN det görs, om de inte vet vad som ska göras när man lämnar in bilen utan måste felsöka borde de ringa kunden efter felsökning och berätta vad som är fel och vad de kommer att göra åt det. Och vid det tillfället informera om att man kan bli debiterad för bränslet (som det gällde i detta fallet). Gällande att "få tillbaka bilar de redan lagat för dubbelfakturering" handlar det inte om i detta fallet då det är ett garantiärende.
Återkommer med update när jag vet mera!
Jag är INTE dum!!!!
Jag har bara otur när jag tänker...
Jag har bara otur när jag tänker...
- By bönan