Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Danne69 skrev:Men ser ut på dina bilder pettson att det är injackat märke i drevet??? har jag fel??
Du har alltså markerat vevaxeln med en egen markering??? Men är det så svårt som det står att se den lilla markeringen på drevet???
Märkningen på drevet är en topp. Den har du med om du tar bort remskivan så du ser den. Så nej.. jag har INTE gjort egna markeringar varesej på pump eller drev, förutom då att jag lagt färg på dom.
På en del, men inte alla, är det ett par små märken på kuggarna på båda sidor om kuggluckan som är mitt för märket. Finns inte på pettsons bild. Äh, jag snor bilden och ritar lite vitt:
Bild
Pettson...var inte så att jag trodde du gjort egna markeringar...menade det att du målat där så det syns bättre...sorry min dåliga förklaring...men i kuggluckan så har jag bara sett ett runt hål i ser ut som ett skruvhål...eehh det har inget med markeringarna o göra då????
Danne69 skrev:Pettson...var inte så att jag trodde du gjort egna markeringar...menade det att du målat där så det syns bättre...sorry min dåliga förklaring...men i kuggluckan så har jag bara sett ett runt hål i ser ut som ett skruvhål...eehh det har inget med markeringarna o göra då????
Nej ingen markering jag nånsin sett. Däremot har du dom som vi berättat om.

Från en lekman: Går inte bromsar p&ari[…]

B230fk saknar kraft

Det är nog flera saker i kombination på[…]

Spolning av automatlåda

Niemi bil i Luleå tog 5400:- sist för[…]