Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JockeGbg
Skulle vilja ha ett Rdesign-emblem i grillen på min V70 (jo jag vet lite töntigt då det inte är en R men den diskussionen tar vi inte här) :oops:

Var på Volvo idag och försökte få tag på ett emblem vilket inte var helt lätt. Så fort man skall ha en reservdel som inte är till sin egen volvomodell så står ju personalen som frågetecken och vet inte hur de skall bete sig.

Kan man verkligen bara söka reservdelar efter ett specifikt regnummer i Volvos reservdelsdatabas???

Till slut lyckades de i alla fall hitta ett emblem (från V50 tror jag??) som jag köpte. Men fästet på detta emblem passar ju inte på något sätt i min XC-grill så jag antar att det krävs lite egen modifiering.

Någon här med Rdesign emblem i sin XC-grill som kan berätta hur de gjort. Eller om det kanske finns olika sorters emblem? Kanske något som passar bättre än det jag köpte?

Artikelnumret på mitt emblem är VO30695855
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Har för mig att det som passade bra på min -99 var till en -04, kan tyvärr inte ge dig ett art nr. Smetade på lite superlim och det sitter kvar efter snart 2 år.
Vdash

Det är väldigt svårt att förs[…]

Det går att stänga av voc (ta bort fun[…]

Eftermontera kupevärmare

Jag vet inte hur det är just för din mod[…]

Rost bakom Stänkskydd 245

Lämna in till någon som svetsar det d&a[…]