Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Beppe
Hej,

För ett tag sedan började min RTI att uppföra sig underligt. Kartbilden hängde sig och ibland försvann den helt. Nu har den dött helt och hållet och jag får bara meddelandet att den inte kan läsa DVD-skivan när jag startar systemet. Jag har läst en del trådar här på forumet om folk med samma problem och det verkar för det mesta röra sig om en smutsig/dammig laser.

Jag tror dock inte att jag har det problemet. Jag plockade isär enheten och den verkar vara fri från smuts.

Bild

Jag misstänker däremot att det är något problem med spindelmotorn som sätter fart på DVD-skivan eftersom jag inte hör ett knyst från RTI-enheten när jag stoppar i en skiva.

Är det någon som har erfarenhet av detta och var kan man skaffa en ny spindelmotor? Enheten sitter i en Volvo V70 från 2005.

Beppe
Inte helt billigt. Närmare 3000 SEK, men billigare än de kostnadsuppskattningar Volvohandlaren gjorde. Där skulle det kunna kosta upp till 8000 SEK. Ingen ny mjukvara behövdes.
Var heldig og fikk tak i en ny RTI DVD spiller på en bilskrot. Den fungerer etter å ha stått ute i en "død" bil i to år.
-utrolig-

Men jeg er glad

håper det holder :)

Nå vurderer jeg å bytte laser i den gamle selv. Noen som vet hvor man får kjøpt slike deler?

Är det 50mil 2ggr/v eller 20mil/dag? Diese[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]