Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kamdreven är ointressanta om man ska göra en nollning av kammarna. Ta bort rotor / plattan den sitter på och bländaren till kampositionsgivaren så ser du spår i bakänden på kammarna. Dessa spår ska ligga prallellt med delningsplanet mellan topphalvorna. Men insugskammren spår ska ligga övre delningsplanet och avgaskammens spår ska ligga under. Då står kammarna i 0-läge.
Marlboroman skrev:Kamdreven är ointressanta om man ska göra en nollning av kammarna. Ta bort rotor / plattan den sitter på och bländaren till kampositionsgivaren så ser du spår i bakänden på kammarna. Dessa spår ska ligga prallellt med delningsplanet mellan topphalvorna. Men insugskammren spår ska ligga övre delningsplanet och avgaskammens spår ska ligga under. Då står kammarna i 0-läge.
okeJ! men är det klart med denna inställning? ska man ställa vevaxel efter märkningen och bara montera remmen efter detta?
martin47 skrev:
Marlboroman skrev:Kamdreven är ointressanta om man ska göra en nollning av kammarna. Ta bort rotor / plattan den sitter på och bländaren till kampositionsgivaren så ser du spår i bakänden på kammarna. Dessa spår ska ligga prallellt med delningsplanet mellan topphalvorna. Men insugskammren spår ska ligga övre delningsplanet och avgaskammens spår ska ligga under. Då står kammarna i 0-läge.
okeJ! men är det klart med denna inställning? ska man ställa vevaxel efter märkningen och bara montera remmen efter detta?

okej! jag tackar för detta! om jag fattat detta rätt så ska det bara vara att sätta dit kammdreven vid markeringarna efter att jag har nollat kammarna och vevaxeln?

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]