Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Fan alltså, jag blir riktig avis när jag hör om att kunna koppla bort hjärnan på gymmet.

Själv har jag väldigt svårt att släppa tankarna och fokusera, blir väldigt distraherad av tänkerierna som ständigt pågår i min överstimulerade skalle.
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Jag kör styrketräning 5 dagar i veckan tsm med en kompis, vi har ungefär samma nivå. Dock är jag brutalt stark i mina tricpes av nån anledning :shock: Spelar även ishockey i division 4, Gimo. Vann målligan i år :wink: Har precis börjat försäsong med laget också! Trycker i mig proteinpulver efter varje pass, finns inte det så blire råa ägg :-)-)

Har ordentligt schema, och kör 1 till 1½ timmes pass. Gick en tid när jag gymma själv då jag kände att jag inte öka i styrka eller vikt. Så jag och polaren började köra tsm och jag har gått upp från 75 till 82 kg muskler på 1½ månad. Vi springer också 6 km 2 dagar i veckan. Gymmar såklart hela kroppen och inte bara överkropp. Varannan vecka kör vi tunga vikter med ca 6 reps, övriga veckor blir det lättare vikter 10-12 reps och MAX 30 sekunders vila. Allt för att få variation och det har ju tydligen funkat riktigt bra. Under den här tiden med honom har vi båda börjat maxa styrka, nåt jag aldrig gjort förut. Rår att köra 6 reps på 95 kg i bänkpress, 6 reps på 100 kg benböj( hela vägen ner) 4 reps på 27½ kg hantelcurl stående osv.
Användarvisningsbild
av camaro69
Ett litet tips. Kan vara trevligt att träna ibland. :wink:

Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Klassiker, dock inte min typ av musik :wink: Är lite mer åt In flames och Linkin park hållet..

Är det tränande folket härinne noga på vad man stoppar i sig? Jag är det, försöker hålla mig borta från läsk & godis och annan skräpmat, men vill inte helt för de är ju så gott :wink: Sen så vare det här med alkohol :twisted:
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag tycker att jag ska ha den lyxen att få äta i princip vad jag känner för nu när jag bara är glad motionär, så nej... så länge jag får i mig en kost som är tillräckligt för att inte musklerna ska brytas ned onödigt mycket så äter jag vad jag vill.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Eftersom jag var/är ute efter viktnedgång i första hand så är jag extremt noga med vad jag stoppar i mig. Jag har tränat stenhårt i 8 månader och t.ex inte ätit någon snabbmat alls, ingen alkohol, ingen läsk, inget godis, ingen glass osv osv. Jag räknar kalorier, läser noga på allt innan det åker ner. Tänker på att få precis rätt balans beroende på vad jag ska göra träningsmässigt. För det gäller att variera sig!

Har gått ner lika mycket i vikt som en kvinnlig bekant väger! :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Det låter riktigt bra jobbat xc90!

Usch, jag har varit riktigt taggad att gå och träna idag ända fram tills nu... hade tänkt cykla dit om en halvtimme men nu har jag helt tappat orken :evil:

Ska försöka tagga till och gå dit, för kommer jag väl dit så vet jag ju att jag kör igenom alla mina övningar och kommer känna mig väldigt nöjd när jag går därifrån.
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Har börjat springa i "elljusspåret" på hemma plan, alltså terränglöpning. 2 km varje dag sen gympass efter det. Känns riktigt skönt efteråt, fått upp lite flås också:) Förövrigt så gapar gymmet i princip tomt nuförtiden :twisted:
Användarvisningsbild
av Severin
Michaelvecel skrev:Är det tränande folket härinne noga på vad man stoppar i sig? Jag är det, försöker hålla mig borta från läsk & godis och annan skräpmat, men vill inte helt för de är ju så gott :wink: Sen så vare det här med alkohol :twisted:
Tränad är jag inte på långa vägar men väldigt noga med vad jag äter av 2 anledningar, det första är att sen juli förra året så bestämde jag mig att gå ner i vikt igen och nu har jag gått ner 18kg på enbart lägga om kosten.

Den andra anledningen är att jag har problem med magen och har haft det i drygt 4 år men tillståndet har förvärrats, det började med sår på magmun och magkatarr och nu tror jag att jag har gallstensanfall ett par gånger i veckan som gör att det jag kan stoppa i mig är väldigt begränsat eftersom jag inte riktigt vet vad som triggar anfallen förutom fet mat såklart.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag hade väldiga problem med magen innan också. Var inne på akuten XX antal gånger för extrem smärta i magen. Nu snackar vi att jag nästan svimmade pga smärta. Lösningen blev en spruta rätt in i magen. Löste problemet tillfälligt. Dom trodde att det kunde vara gallkramp, men trots prover och undersökningar blev det ingen "diagnos".

Nu ett par år senare har jag slutat med mjölkprodukter helt, plus att jag har slutat äta ägg (som inte är bra för gallan). "Peppar peppar ta i trä" men nu efter allt slit i 8-9 månader är magen helt förändrad och "normal". :D Men jag har lagt om kosten helt. Käkar inget onyttigt alls!

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]