Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
rev av framdäcken idag då det gnisslar rejält vid inbromsning. hittade dock inga fel. beläggen var fortfarande som nya (bytte i höstas), skivan var fin (även den bytt i höstas). och jag hade sånna skrik-plattor, för visst är det den plattan som håller fast belägget i kolven?

Något jag dock reagerade på var att kolven verkade inte så kry, på bägge sidorna var den tryckt i bott och gick inte att dra ur själva oket, är detta normalt?
vad skulle annars kunna vara knas?
av *pettson*
Kan vi inte börja med att du läser in dej på exakt hur bromsarna är uppbyggda och fungerar? Det underlättar massor för dej själv i det här läget att veta lite mera. Det är INTE skrikplattorna som håller beläggen kvar i kolvarna. Det som håller kvar beläggen fram i kolvarna är plåtbitar som är till för det ändamålet oavsett vart du köpt dessa.
Det är helt normalt att du inte kan dra ut kolvarna ur oken.

Antiskrik plattor/ schims säljs på biltema separat som en matta man klistrar dit på belägget. Den säljs även i samma format i andra butiker. Gällande biltema är dom universal och MÅSTE klippas till rätt form av den som monterar. Vet man inte om det, har man inte heller monterat sådana därifrån.
Börjar man då med att dra sej till minnes VAD man köpt och hur det monterats så är det viktigare än vart det är inhandlat.

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]