- sön 16 maj 2010, 23:09
Hej, jag har en 95'a 945 och tänkte sätta in högtalare bak. (jag är en rookie) Så jag har skurit ut så att jag kan få in elementet. Kablarna är redan framdragna. Grejen är att jag har ljud i vänster bak och inte i höger bak. Det verkar ju ologiskt.
Är det kabelbrott tro?
Hur ska jag gå vidare för att utreda detta?
Det verkar finnas en kabelkontakt höger fram där kablarna går vidare till dörrarna på höger sida. Signalen till höger bakdörr borde vara. Det skulle man kunna testa med en multimeter och se om det finns spänning där. I så fall vet man att det är ett kabelbrott. Nu är jag usel på att läsa elscheman, har gjort det, och fattar nada. Så jag vet inte vilka kabellinor jag ska testa på.
Vad ska man göra? Tips? Jag vill gärna ha ljud i högerbak också.
Är det kabelbrott tro?
Hur ska jag gå vidare för att utreda detta?
Det verkar finnas en kabelkontakt höger fram där kablarna går vidare till dörrarna på höger sida. Signalen till höger bakdörr borde vara. Det skulle man kunna testa med en multimeter och se om det finns spänning där. I så fall vet man att det är ett kabelbrott. Nu är jag usel på att läsa elscheman, har gjort det, och fattar nada. Så jag vet inte vilka kabellinor jag ska testa på.
Vad ska man göra? Tips? Jag vill gärna ha ljud i högerbak också.

- By 246