Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Renoveringar på flaska är jag som regel emot, visst finns det saker som funkar, men dem brukar kunna skapa nya bekymmer istället lite längre fram. Olika varianter i flaskor är till för att sig hem, där man fixar det egentliga felet och inte bara lindrar effekterna av det.
Användarvisningsbild
av leifer
Så nu har jag gjort bytet på egen hand, fick lite olja i håret, annars gick det bra. Kostade ca 70 kr på OK GDS (tänk vad kul man kan ha en lördagkväll). Tur att man hade ett verktyg för att få loss filtret. Hade som tur var också köpt fast nyckel 25 mm, så det var lätt att få loss oljepluggen. Får se nu om bilen kommer gå bättre med helsyntet 5w/40 eller om det istället börjar läcka eller så. Men enl handboken ska den klara helsyntet, med rätt klassning i alla fall.
av myrddraal
hehe...jag minns förra året när ja åkte till gds hall med väskan full med verktyg och saknade nyckel 25....fick svära och dra till Jula och köpa en och sen tillbaka....

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]