Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Akzidenz
Hmm, jag vet inte om jag gillar den nya bilbyggaren. Tycker att bilderna blivit sämre, de känns grymt plastiga i lacken och färgerna stämmer sämre än tidigare med verkligheten.
Man kan jämföra med den tyska sajten där MY11 ligger uppe fast i den gamla bilbyggaren:
http://www.volvocars.com/de/sales-servi ... rator.aspx

Någon mer som upplever att färgerna är off? För mig känns de genomgående för varma i tonen.
Knappt runt och provat och bygga en S60, men jag lär nog hålla med om att gamla bygga-bil-funktionen varbättre. 460 lapp för en T6:a... Lär knappst bli att byta in den gmal mot en ny på ett bar tag, framförallt inte om det inte kommer nå vettig motor nånstans mitt emellan 4:an och 6:an.
av Erst
Tino skrev:Två saker som jag funderar över.
*Varför kan man inte välja powershift till D5 eller åtminstone D3?
*Hur fungerar Adaptive Cruise Control (ACC ) with a queue assist om man har en manuell växellåda? kan ju inte fungera så bra?
Powershiften som volvo använder nu lär vara lite klen och man verkar bara använda den som automat till snålmotorerna.

Queue assist funkar inte med manuell låda...
av Lövet
Powershift finns endast till motorer som delas med Ford. Kan vara av konstruktionsskäl men kan också vara av avtalsskäl.

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]

Kabelbrott i dörr? Brukar vara ett känt […]

Brainys V60

Glad i hågen så får bilen sin v&[…]