Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Hej.

Undrar om denna blandning får motorn att skära ihop på snabbaste sätt, eller finns det snabbare/bättre metoder-
(köra med oblandad/ren bensin är uteslutet).

Ett litet test detta som ska provas på en gammal skrotfärdig aktersnurra :D .
Är det inte lättare att övertala fruntimret om att det är läge att köpa ny snurra och sälja den andra som renoveringsobjekt? :-P

Skämt åsido, har för mig någon sa att socker i bensinen skulle få motorn att säcka ihop också... Men kommer inte ihåg vilka motortyper det var :-P
Cicaro skrev:Är det inte lättare att övertala fruntimret om att det är läge att köpa ny snurra och sälja den andra som renoveringsobjekt? :-P

Skämt åsido, har för mig någon sa att socker i bensinen skulle få motorn att säcka ihop också... Men kommer inte ihåg vilka motortyper det var :-P

Nyare snurra finns redan, så ''chefen'' behöver inte övertalas :) .

Jo socker i tanken har jag sett/hört om, men det verkar inte vara så otrevligt för motorn :???: .
av *pettson*
Eftersom det är en tvåtaktare borde det väl vara enklare att blanda själv och bara blanda 0,5% eller mindre.. Luktar lika, ryker mindre och går garanterat inte lång tid.
*pettson* skrev:Eftersom det är en tvåtaktare borde det väl vara enklare att blanda själv och bara blanda 0,5% eller mindre.. Luktar lika, ryker mindre och går garanterat inte lång tid.

Jo det är klart men snurran har inbyggd tank och det finns redan färdigblandad soppa i den.

Även växelhuset är kasst, så den ska få gå sina sista distans på torra land (fläktkyld Crescent) :) .
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]