Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Som rubriken säger.

Vi är bjudna på Bröllop i Kanada i höst. Tänkte då passa på att "hälsa på" föräldrarna i Florida , där kommer vi antagligen behöva boende då mor & far bor på hotell, så tips på sådant mottages också tacksamt.
Sen funderar vi på om vi ska dra vidare till NY några dagar "bara" för att och där kommer vi definitivt behöva boende. Sen ska vi vidare till Calgary där vi bor hos släktingar och sen hem. NY känns som det är 50-50 att det blir av.
Vi räknar med att vara borta 2.5-3V.

Rekommenderar ni något särskilt flygbolag / rutt? Finns det någon sajt där man kan söka fram flygbiljetter enkelt eller är det att kika på varje ställe som gäller?

Tips på saker att göra i Florida och NY?

mvh
Anders
Hej!
Vi var 2 pers tor till Florida. Vi hade hyrt ett hus via bekanta. Var borta två veckor i april och betalade 11000 kr tot. Arlanda-Newark-Tampa hem Tampa-Washington-Amsterdam-Arlanda. Använde Letaflyg.se. Tror inte det skiljer så mycket mellan olika flygbolag. Vi åkte Continental dit och United hem. Continental hade modernare plan där man kunde pausa sin film själv, hos United kunde man iofs välja film men alla startade samtidigt och sen rullade dom.
Vi hade hyrbil hela tiden, den behövdes verkligen, inte mycket man kan göra där utan bil. Vi hade inte förbokat från Sverige, det var en miss tror jag, vi pröjsade ca 1000 $ för en rätt simpel Nissan. Försäkringen var sjukt dyr men man har ingen lust att vara klent försäkrad om det skulle hända något. Du kan leta hyrbil på Hyrbil.com.
Navigator är bra att ha fast vägnätet är mycket väl skyltat. Jag köpte en Garmin 205 hos Sears för 110 $. Har för mig att hyrbilsfirman ville ha drygt 10$/dag för en lös navigator. Vi hyrde bilen hos "Dollar rental".
Jag flängde inte runt på dom klassiska turistmålen, var dock till Kennedy Space Center, hyfsat billigt 40 $, och jag tyckte det var häftigt.
Det finns ju hur mycket som helst annars: Disneyworld, Universal studios, Seaworld, Epcot center mm, rätt dyra inträden på dessa ställen. Sen kan man ju åka ut till Key West eller kolla Alligatorer i Everglades.
Detta kände jag blev lite osammanhängande men håll till godo!

/Anders W
Lite mer:
Det här med mobiltele är rätt dyrt. Stäng av allt som har med surfning att göra i telefonen. Om du vill vara nåbar och kunna ringa i USA kan du köpa kontantkortstelefon från 10$ också hos Sears. Nått sånt här var det jag såg:
http://www.virginmobileusa.com/phones/tnt.html
Jag köpte dock ingen. Har inte pejl på vad det skulle kosta att använda den, men du lär ju slippa att betala om folk ska ringa till dig. Har för mig att billigaste laddkortet gick på 20 $.
http://www.virginmobileusa.com/cell-pho ... plans.html

/aw
Anwik: Tycker jobbet att jag ska vara kontaktbar så blir telefonen påslagen men, som du säger, allt som har med mail att göra avstängt i den. Annars blir även telefonfunktionen avstängd. Ur privat synvinkel så har jag inget jättebehov av telefon på semestern.
Shadows: Jag vet inte om det är jag som tittar dåligt, men jag kan bara se att den där länken ger länkar till diverse flygbolag, ingen sökmotor. Men det finns inte ens danska att välja som språk, så det kanske blev fel adress i länken?

mvh
Anders
Vi struntar i Miami eftersom oljan har dragit in dit :(
Att inte boka ToR blev väldigt dyrt hur jag än vände och vred på det, så nu har jag bokat ToR till Calgary från Arlanda. På ditvägen är det mellanlandning i London och på vägen hem i Frankfurt. Mycket skönt att slippa mellanlanda i USA.
Jag försöker nu att styra upp några dagars skidåkning i Rocky Mountains samt biljetter till en NHL-Match, sen får vi ta USA en annan gång.
Om vi inte tar en ToR från Calgary för några dagar i NY om det inte blir någon skidåkning. Vi får se :)

/Anders
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]