Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Seafront
Jag fick de där ”ankfötterna” monterade på min bil efter en hårresande incident.

Det var första vintern med nya bilen och en dag med svår snöstorm samt minus 15 grader. Hade inte garageplats vid den tidpunkten så jag körde in på min p-plats, där satt jag i drygt en halv minut och plockade ihop lite papper från passagerarstolen, under tiden höll jag bromspedalen nedtryckt.

Lämnade bilen och gick hem. Nästa morgon skulle jag iväg, skottade fram bilen från en halv meter drivsnö och sen… jag kom inte ur fläcken hur jag än försökte. Hemska värld – samtliga bromsar hade frusit fast. Fick nästan panik, jag var nog fast för tid och evighet tyckte jag!

Nåväl, jag gick in och tänkte ta lite psykofarmaka... men när jag låste upp dörren så fick jag en strålande idé… spolade istället upp två hinkar varmvatten och hällde i T-röd, sedan dränkte jag bakdäcken med formulan och Yes, det fixade sig!
Användarvisningsbild
av Loner
Seafront skrev: Nåväl, jag gick in och tänkte ta lite psykofarmaka... men när jag låste upp dörren så fick jag en strålande idé… spolade istället upp två hinkar varmvatten och hällde i T-röd, sedan dränkte jag bakdäcken med formulan och Yes, det fixade sig!
"Samma" visa körde jag med för att få bort isen från bakfälgarna, blandade spolarsprit med varmvatten. Fyllde en pumpsprayflaska och tokduschade fälgarna. Funkade rätt bra, fick bort nästan all is.

Som tur är finns det ett p-hus under jord här, så dan efter så fick bilen stå där medans man gick en sväng på stan och kikade.

/L
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]