Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Svetsa på en mutter. Då släpper det på en gång av värmen.
På min amazon tänkte jag inte riktigt så långt utan jag svetsade fast nycken på nippeln men det gick ju bara att vrida ett kvarts varv innan det var stopp så det var bara att kapa :roll: :lol:
att smida på en stor loppa i en mutter är väl det snabbaste sättet om man har tillgång till en svets dvs. Det är då iallafall krångelfritt till skillnad mot att tvinga på en hylsa och riskera att dra av nippeln :roll:
Har tillgång men måste åka iväg och böka med det, har det inte tillgängligt särskilt smidigt eller i garage där jag kan ta in bilen tyvärr. Det går, men jag måste krångla en massa för att komma åt det tyvärr. Men som sista utväg är det fullt möjligt.
Slåss lite med AC:n, hänvisar till den här tråden:

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=41177

Plastprylen som sitter på sidan av stolen nere i markhöjd har spruckit igen så jag gav den en omgång glasfiberspackel. Tror dock inte det blev riktigt nog, och kunde inte rugga upp ytan ordentligt pga brist på sandpapper så det blev nog inget vidare.
Monterade även loss dörrsidan för att spackla även den men det blev så kväljande stank av spacklet att jag inte orkade fortsätta i min lilla etta. Får ta det utomhus någon dag.
Har tid för balansering av hjulen på tisdag, och innan det besiktning :) Ska bli skönt att bli av med vibrationerna i ratten vid höga hastigheter nu. 110+ är rätt jobbigt i dagsläget.

Klurar fortfarande på ac-problemet. Ingen som har något uppslag?
Användarvisningsbild
av crumpets
Bild

Dörrsidan var ju som bekant bruten så jag spacklade upp den.

Bild

Bild
Den här prylen som sitter vid stolsidan med.

Bild

Bild

Bild

Bild
Skruvhålet pajade såklart direkt dock :-O)

Bild
Stoleländet har inte gått att ställa in höjd fram/bak så den gav vi en omgång med. Tog en halv evighet att montera loss eländet, men med rikligt med våld vilja och litiumfett löste det sig till slut.
Är som att köra en helt annan bil nu när man slipper sitta längst ner :-)-) :-)-) :-)-)

Saknades dock en bricka sedan tidigare vilket gjorde att hela stolen glappade. Som tur var fanns ett uppbränt elskåp nära att plocka reservdelar från...
Bild

Bild
Trevligt att se den i en del igen.

Bild
Snyggt är det inte men man slipper att den hänger och slänger.

Så till dagens eskapader.

Besiktigade den, och fick nedslag på två saker. Vänster yttre styrled fram glappade så det åkte jag och köpte en ny direkt. Sedan var alla hjul snedslitna samt för lite däckmönster så jag åkte till en däckfirma och la undan 4st AGI.
Blir till att byta styrleden och sen köra fyrhjulsinställning.
Användarvisningsbild
av crumpets
Ja, det tycker jag. Har inte hört något dåligt om dem alls, särskilt inte nyare sådana så det känns värt att prova en omgång.

EDIT: Vägrar köpa något asitisktillverkat av ideologiska skäl också.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 47
Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har häm[…]

B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]