- mån 03 maj 2010, 22:35
#406132
Ny teori...
Då bilen står på backen så är det minimalt med glapp i drivaxeln axiellt (heter det så!?), man brukar ju kunna flytta axeln en bit mellan knutarna så att säga, men här var det endast nån millimeter. Kan det vara så att drivaxlarna ligger och "rider" på botten av knutarna så det är därför som jag har vibrationer och detta "gungande/ryckande"!?
Vilken metod är då bäst, köpa nya spindelleder och bussningar eller köpa den nyare varianten så man får allt nytt på en gång? Vet att det skilde en del i mått på Volvo´s och Biltema´s spindelleder när jag bytt andra gånger (där då Volvo´s var något längre) och där man var tvingad att ställa hjulvinklarna direkt efter bytet för att det gick inte alls att köra med. Kan man ha sån tur att det räcker med att byta till original spindelleder!?
Eller hur fasiken ska man göra!?? :?: :?:
Då bilen står på backen så är det minimalt med glapp i drivaxeln axiellt (heter det så!?), man brukar ju kunna flytta axeln en bit mellan knutarna så att säga, men här var det endast nån millimeter. Kan det vara så att drivaxlarna ligger och "rider" på botten av knutarna så det är därför som jag har vibrationer och detta "gungande/ryckande"!?
Vilken metod är då bäst, köpa nya spindelleder och bussningar eller köpa den nyare varianten så man får allt nytt på en gång? Vet att det skilde en del i mått på Volvo´s och Biltema´s spindelleder när jag bytt andra gånger (där då Volvo´s var något längre) och där man var tvingad att ställa hjulvinklarna direkt efter bytet för att det gick inte alls att köra med. Kan man ha sån tur att det räcker med att byta till original spindelleder!?
Eller hur fasiken ska man göra!?? :?: :?:
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net
http://www.volvoturbo.net