Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av KarlGunnar
Hej
Jag är ny här på Volvo-forumet och har ett problem som börjar bli irriterande. När jag startar bilen kall är tomgången höjd till ibland 1500 ibland 200varv. Det går ned efter ett litet tag. Efter jag kört sådär nån mil och stannar vid rödljusen har jag ibland tomgång ibland inte.Ibland på vintern kan det hända att motorn ligger kvar på 1500-2000varv fast den är varm, då kan det hjälpa att stoppa den och starta om. Ibland kan jag ha tomgång "en hel dag" ibland ingen tomgång efter bara 5 min. Stoppar jag motorn då (vid ingen tomgång) kan jag plötsligt få tillbaka den...ibland inte....Har jag AC inkopplad orkar den aldrig ha tomgång. Har bytt tomgångsregulatorn, visserligen en begagnad från Volvo i Ludvika (kommer inte ihåg vad de heter). Har någon nån idé och tips att förmedla som går att omsätta till nåt (lätt)fixat.

M v h
av sicnarf
Det finns massor med trådar här som handlar om tomgångsproblem.Använd sökfunktionen på förstasidan.Där kan du säkert få massor med tips.Har du kollat om du har någon felkod?Du kan se i informationstråden på förstasidan också hur man gör för att leta felkod
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]