- tis 11 maj 2010, 14:09
Min kollega har en V70N -07 som han har Polestar 205 hk i, alltså precis samma hk som ni nya V70II D5 205 hk,
Hans V70N slår nya V70II på alla plan, acceleration, höghastighet och förbrukning, det går som ett skollat troll (vi har testat), vad beror det på då, inte beror det på att nya D5 205 är slö och törstig.
Nä förklaringen är att nya V70II väger som en finlandsbåt och har aerodynamik som en ladugårdsdörr, medans gamla V70N har liknande värden som en 520 vad gäller vikt och luftmotstånd.
Volvo gör grymt bra motorer enligt mig, vad gäller aerodynaik och mjukvara i automatarna ärden annan story
Amli skrev:Trodde vi jämförde motorer här och inte karosser :DVolvoB20 skrev:Jag kollar på den nya modellen. Ta en titt till på BMWs hemsida...
205 hk är inte samma som 184 hk. Hur kan du säga att det är samma prestanda?
För övrigt står det 177 hk på BMWs hemsida på 520D Touring för 368.000 kr.
http://www.bmw.se/se/sv/newvehicles/5se ... index.html
D5 gör 0-100 enligt Vovlo på 8.2 och BMW enligt dem på 8.3. Skiljer inte så mycket enligt mig i alla fall.
Min kollega har en V70N -07 som han har Polestar 205 hk i, alltså precis samma hk som ni nya V70II D5 205 hk,
Hans V70N slår nya V70II på alla plan, acceleration, höghastighet och förbrukning, det går som ett skollat troll (vi har testat), vad beror det på då, inte beror det på att nya D5 205 är slö och törstig.
Nä förklaringen är att nya V70II väger som en finlandsbåt och har aerodynamik som en ladugårdsdörr, medans gamla V70N har liknande värden som en 520 vad gäller vikt och luftmotstånd.
Volvo gör grymt bra motorer enligt mig, vad gäller aerodynaik och mjukvara i automatarna ärden annan story
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.