Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hixen
Som tidigare sas, kanske plocka bort den och matta ner för att sedan lackas i valfri färg? :) Annars är det ju bara testa på, ett fint polermedel ska nog inte vara nån fara skulle jag tro, annars testa med colour back medlet. Mvh
av Kruiser
Jag har precis köpt en V40 -96 som jag polerat upp eftersom den var fantastiskt matt i lacken, de två föregående ägarna hade inte tvättat den på några år... Den svarta panelen såg inte alltför rolig ut kan jag säga.

Jag tänkte att lite black-chrome fixar det, men under mitt frenetiskta polerande/vaxande råkade jag få lite vax på panelen. Shit tänkte jag, ännu värre att få bort!

MEN...

...när jag skyndade mig att torka bort vaxet såg den ut som ny!

Så jag körde Sonax flytande hårdvax på hela panelen och lät det sitta en stund. När jag torkade bort det var den högblank och fin. Som ny.
av eijo
Kruiser skrev:Jag har precis köpt en V40 -96 som jag polerat upp eftersom den var fantastiskt matt i lacken, de två föregående ägarna hade inte tvättat den på några år... Den svarta panelen såg inte alltför rolig ut kan jag säga.

Jag tänkte att lite black-chrome fixar det, men under mitt frenetiskta polerande/vaxande råkade jag få lite vax på panelen. Shit tänkte jag, ännu värre att få bort!

MEN...

...när jag skyndade mig att torka bort vaxet såg den ut som ny!

Så jag körde Sonax flytande hårdvax på hela panelen och lät det sitta en stund. När jag torkade bort det var den högblank och fin. Som ny.
Jag ska testa att gå på den i helgen med allt jag hittar i förrådet... vax, color back, rubber.... :shock:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har också hört talas om detta. Har även provat själv.
Totalt värdelöst enl mig. Försvinner garanterat vid nästa tvätt. Det drar också åt sig allt damm på sommaren så efter en runda på grusväg är inte listerna fina.
Visst ser det fint ut precis när du lagt på det men det gör det nog med matolja, motorolja, eller någon annan vätska också.

Så upplever jag det iaf.
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]