Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skogsmulle
Hejsan jag köpte en volvo 855-93 20v och nu har jag hållit på att bytta kolvar och nu har jag stöt på ett problem och det är att det fattas något på vevstakarna men jag vet inte vad det är för nu sitter det ett lagger som kan röra sig fritt
och jag tror att det inte ska sitta bara ett lager där som ska röra sig fritt eller har jag fel? Vet ej hur jag lägger in bilder men ska försöka fixa någon bild tills i mon,,,,, TACK sam för svar
av snuffe
Vill inte vara elak eller låta typig, men det vore bättre att fråga i 850 forum istället, känns som du kan få bättre svar där 8)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Inga lager ska kunna röra sig när stakaen sitter ihop. Sitter ju tyvärr inga klackar på vevlagren så man kan ju röra dem innan överfallet dras på plats. Det är inte så att du saknar en lagerhalva då..?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Om vi börjar bena ut det hela då: Är probelem i änden där kolvbulten går igenom eller i änden som ät mot vevaxeln? I storänden så ska man ha 2 lagerhavlor, en till överfallet och en till själva stakten. Sen kan det ju vara som så att du blandat ihop någon stake med fel överfall? då kan det bli konstigt och väl digt väldigt dumt.

Hissade upp bilen. Båda sidorna är lite[…]

Mercedes nya batteriteknik gav elbilen 120 mils r[…]

Hej, Någon som bytt bromsklossar bak sjä[…]

Något har ju uppenbarligen gått fel vi[…]