Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Burken
ist för att ta i som inihelvete använd lite fett... allt går med lite olja/vaselin
av Uninium
Burken skrev:ist för att ta i som inihelvete använd lite fett... allt går med lite olja/vaselin
Gjorde du som på backspegeln? eller vad använde du?
Jag själv har inte bråkdelen av verktyg han använde på sin beskrivning.
Så om du har gjort det på din så berätta
:wink:
av Uninium
Är det nån som vet hur mycket volvo kan brukar ta för att byta den?
För det kan ju inte ta lång tid för dom att fixa det..
Användarvisningsbild
av sebb
ja köpte en sån idag och den kostade 191 kr eller nåt sånt.. vet ej va dom tar men d lär ju gå fort som du säger. dom har ju lite andra verktyg..
av Uninium
Köpte min på mekonomen för 94kr,får åka dit imorgon efter man vaknat efter jobbet och höra med dom hur mkt det kostar.Kan ju inte gå på mer än 200-300kr att fixa skulle jag tycka.
av Uninium
Kollade med 2 mindre verkstäder vad dom tog för att byta bussningen,mellan 500-700kr kostar det.Det tycker jag är bra dyrt för ett så pass enkelt jobb för dom med verktyg i massor,men dom ska ju också överleva visserligen.Läste i nån tråd nånstans här att nån hade använt ett skruvstäd till att klämma ur bussningen om jag inte minns fel,lyckas inte hitta tråden heller..Men kom med tips på hur just du gjort så man får lite idér :wink:
Kan säga att som han gör på backspegeln är uteslutet för jag har typ hälften av vad han använder.
Användarvisningsbild
av sebb
ja har testat det som han gjorde och det va SK-T svårt asså... för den måste komma in spik rakt annars går den paj, jag ska testa att plocka loss fästet och dra den i skruvstädet.
av Uninium
Som tur var så fick jag tag i en kompis lillebrorsa som kunde fixa det igår kväll.Hydraulpress is the shit :) 200kr vela han bara ha också så det vart ju billigt och bra..

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Har också råkat ut för detdä[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]