Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! Har en 945 årsmodell 97 med klimat anläggning, den har börjat pysa men det skumma är att det pysande ljudet följer gaspådraget, vid underhållsgas pyser det och om jag ger mer gas upphör det direkt. Pysandet följer alltså gaspådraget, någon som vet vad det kan bero på??
Användarvisningsbild
av emwtur
om det "pyser" från innerbelysningen :shock: så är det insuget till tempsensorn till ecc'n som "drivs" av vacuumet i insuget !
har precis börjat lägga märke till det på min - OTROLIGT irriterande !
- men inte så mycket att göra åt ( funderar på att slakta ett cigarrettfilter och stoppa i hålet )
/emwtur
emwtur skrev:om det "pyser" från innerbelysningen :shock: så är det insuget till tempsensorn till ecc'n som "drivs" av vacuumet i insuget !
har precis börjat lägga märke till det på min - OTROLIGT irriterande !
- men inte så mycket att göra åt ( funderar på att slakta ett cigarrettfilter och stoppa i hålet )
/emwtur
huu? är det vakum där uppe?

det är nämligen nåt som pyser bakom skallen när man kör. slutar när man gasar.
Senast redigerad av 2 figge77, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av emwtur
har du ecc så sitter tempsensorn där - i ett litet hål .
för att det skall passera luft förbi tempsensorn är det draget en slang till insuget !
/emwtur
Användarvisningsbild
av emwtur
jo sensorn ÄR elektronisk
men luften måste ju komma in till sensorn på något sätt !
- man kunde ju satt en liten fläkt där också ....

/emwtur
ah! nu hajjar jag. så det är därför det är så jävla skitigt uppe i hålet där då. undrade över de förut.
ok vad krävs för att få slut på pysandet ? byta ut hela skiten där eller kan man göra rent eller nåt?

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]