- mån 03 maj 2010, 15:16
jag märkte att min ena frambroms kärvar än. De klagade på besiktningen sen de inte fått runt hjulet efter bromsprovet men då tog jag ur beläggen som sprutade i atf-olja innanför dammtätningen och fick det att fungera rätt hyfsat. Idag kände jag att hjulet blev lite varmt så jag åkte hem igen och när jag var hemma så kokade oljan i oket :roll:
Går det att få det att gå lätt igen utan isärtagning eller är det bättre att klämma åt bromsslangarna och ta ur kolvarna och putsa rent dom. De såg inte dåliga ut sist jag kikade in innanför gummit.
Jag hade tänkt byta ok senare så dammtätningen har ett litet hål i gummit men nu blev det lite panik när jag inte har någon annan bil
Går det att få det att gå lätt igen utan isärtagning eller är det bättre att klämma åt bromsslangarna och ta ur kolvarna och putsa rent dom. De såg inte dåliga ut sist jag kikade in innanför gummit.
Jag hade tänkt byta ok senare så dammtätningen har ett litet hål i gummit men nu blev det lite panik när jag inte har någon annan bil
740 Turbo -87, 740 GL -85, 740 GLT 16V -88, Amazon -65 (evighetsprojektet), mm
- By 246